- Boeken
- Informatief
- Gamma
- onderwijs algemeen
- didactiek
- ACTIVEREN, DIFFERENTIEREN EN FORMATIEF HANDELEN
GILS, DET VAN
ACTIVEREN, DIFFERENTIEREN EN FORMATIEF HANDELEN
Vertrouwd sinds 1927
Persoonlijke aandacht en advies
Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE
Meer dan 150.000 artikelen online
Omschrijving ACTIVEREN, DIFFERENTIEREN EN FORMATIEF HANDELEN
Hoe zorg je er als docent voor dat leerlingen met plezier naar school blijven gaan en actief met de les meedoen? En hoe maak je ze verantwoordelijk voor hun eigen leerproces? Het boek Activeren, differentieren en formatief handelen helpt to
ekomstige, beginnende en ervaren docenten om aandachtiger les te geven en leerlingen bewuster te laten leren.
Het boek brengt drie actuele begrippen in het onderwijs bij elkaar: activeren, differentieren en formatief handelen. Deze belangr
ijke begrippen krijgen een theoretisch kader en een praktische uitwerking, waardoor ze meteen toepasbaar zijn in de dagelijkse onderwijspraktijk.
Het boek behandelt het meest gangbare onderwijsmodel: de directe instructie. Dit model is ste
eds het uitgangspunt in alle fasen van de les. Het boek stimuleert docenten om hun leerlingen van het begin tot het eind actief bij de les te betrekken (activeren). Op een manier die ruimte biedt aan de verschillen die er nu eenmaal tussen leerlingen
bestaan (differentieren). De auteurs combineren hun uitgebreide praktijkervaringen met theorie en de laatste wetenschappelijke inzichten. De tips en werkvormen die zij beschrijven zijn erop gericht om alle leerlingen stap voor stap inzicht te geven
in hun eigen leerproces (formatief handelen). Het boek daagt docenten uit om hun eigen lesmethode te versterken en leerlingen extra keuzemogelijkheden te bieden.
De unieke indeling van het boek volgt de praktische opbouw van de les in vijf
fases. In de eerste vijf hoofdstukken behandelt het boek een afzonderlijke fase. De auteurs geven voor iedere fase voorbeelden van eenvoudige toepassingen en concrete werkvormen. In de vervolghoofdstukken komen onder andere grotere opdrachten en tak
en, toetsen en beoordelen en vakoverstijgende leervaardigheden aan de orde.
Dit boek is geschreven voor studenten van lerarenopleidingen en leraren op alle niveaus van het voortgezet onderwijs. De combinatie van theorie en praktijk over he
t activeren, differentieren en formatief handelen geeft studenten meer grip op hun eigen leerproces. De concrete werkvormen bieden zowel beginnende als ervaren docenten direct toepasbare voorbeelden om hun lessen te verbeteren.
Lerarenople
iders die het boek zouden willen voorschrijven aan hun studenten kunnen een beoordelingsexemplaar aanvragen.
Det van Gils, Johan Keijzer en Karen Verheggen zijn zeer ervaren docenten. Ze geven al jaren trainingen op het gebied van activere
nde didactiek, motivatie en differentiatie op scholen en congressen. Eerder schreven zij de boeken Differentieren in het talenonderwijs en Differentieren in alle vakken.
Specificaties
- MerkONBEKEND \ MERKLOOS
- GroepONDERWIJS ALGEMEEN (840)
- Barcode9789046908464
- LeverstatusActief
Reviews
0.0/5.0
Gemiddelde uit 0 reviews
Meest behulpzame reviews
Nog geen reviews geschreven