- Boeken
- Informatief
- Gamma
- onderwijs algemeen
- pedagogiek
- BEGELEIDEN VAN LEERLINGEN MET PROBLEMEN
KUMMELING, J.
BEGELEIDEN VAN LEERLINGEN MET PROBLEMEN
33,95incl BTW
Vertrouwd sinds 1927
Persoonlijke aandacht en advies
Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE
Meer dan 150.000 artikelen online
Omschrijving BEGELEIDEN VAN LEERLINGEN MET PROBLEMEN
In dit boek wordt de samenhang tussen de psychosociale ontwikkeling van een leerling en diens educatieve ontwikkeling beschreven. Stagnatie in de psychosociale ontwikkeling leidt bijna altijd tot problemen bij de educatieve ontwikkeling en omgekeerd.
De auteurs stellen dan ook dat de school zich (mede) verantwoordelijk dient te gedragen voor de psychosociale ontwikkeling van zijn leerlingen. In de eerste hoofdstukken van dit boek worden deze theoretische uitgangspunten uitvoerig beschreven.
In het vervolg van het boek worden de verschillende aspecten van effectieve communicatie behandeld. De auteurs gaan ook uitvoerig in op drie belangrijke houdingsaspecten van de begeleider: afstandelijke betrokkenheid, belangeloze belangstelling
en dienstbare deskundigheid. De voorbeelden in het boek dienen om de koppeling van theorie naar praktijk te vergemakkelijken en de vaardigheden te vergroten.
Het boek is geschreven voor leraren/docenten, mentoren en leerlingbegeleiders: zij
die vanuit hun beroep of opleiding te maken hebben met de psychosociale begeleiding van leerlingen. Managers in het onderwijs krijgen praktische adviezen voor de inrichting van de zorg in hun organisatie. Ook voor studenten aan een opleiding tot lera
ar kan het boek een verrijkende aanvulling zijn.
De auteurs stellen dan ook dat de school zich (mede) verantwoordelijk dient te gedragen voor de psychosociale ontwikkeling van zijn leerlingen. In de eerste hoofdstukken van dit boek worden deze theoretische uitgangspunten uitvoerig beschreven.
In het vervolg van het boek worden de verschillende aspecten van effectieve communicatie behandeld. De auteurs gaan ook uitvoerig in op drie belangrijke houdingsaspecten van de begeleider: afstandelijke betrokkenheid, belangeloze belangstelling
en dienstbare deskundigheid. De voorbeelden in het boek dienen om de koppeling van theorie naar praktijk te vergemakkelijken en de vaardigheden te vergroten.
Het boek is geschreven voor leraren/docenten, mentoren en leerlingbegeleiders: zij
die vanuit hun beroep of opleiding te maken hebben met de psychosociale begeleiding van leerlingen. Managers in het onderwijs krijgen praktische adviezen voor de inrichting van de zorg in hun organisatie. Ook voor studenten aan een opleiding tot lera
ar kan het boek een verrijkende aanvulling zijn.
Specificaties
- MerkBOOM
- GroepONDERWIJS ALGEMEEN (840)
- Barcode9789024416714
- LeverstatusActief
Reviews
0.0/5.0
Gemiddelde uit 0 reviews
Meest behulpzame reviews
Nog geen reviews geschreven