- Boeken
- Informatief
- Gamma
- onderwijs algemeen
- pedagogiek
- BEOORDELINGSSCHAAL PEDAGOGISCHE KWALITEIT
HARMS, THELMA
BEOORDELINGSSCHAAL PEDAGOGISCHE KWALITEIT
26,00incl BTW
Vertrouwd sinds 1927
Persoonlijke aandacht en advies
Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE
Meer dan 150.000 artikelen online
Omschrijving BEOORDELINGSSCHAAL PEDAGOGISCHE KWALITEIT
De Beoordelingsschaal pedagogische kwaliteit. Leer- en leefomgeving voor baby''s en dreumesen is ontwikkeld om zicht te krijgen op de mate waarin de baby- of dreumesgroep een veilige, gezonde en stimulerende omgeving biedt voor een optimale ontwikkel
ing van jonge kinderen. Het is de Nederlandse vertaling van de Infant/Toddler Environment Rating Scale - Revised Edition (ITERS-R). De schaal bevat items met indicatoren op zeven verschillende kwaliteitsniveaus (varierend van onvoldoende kwaliteit to
t uitstekende kwaliteit), die specifieke en praktische handreikingen bieden voor het optimaliseren van de dagelijkse praktijk. De beoordelingsschaal kan daarom gebruikt worden voor zelfevaluatie door pedagogisch medewerkers; voor monitoring door leid
inggevenden, schoolhoofden en coaches; en voor systematische beoordeling door getrainde observatoren (bijvoorbeeld voor inspectiedoeleinden of wetenschappelijk onderzoek).
Tot nu toe was de Nederlandse vertaling van de ITERS-R alleen beschikbaar
voor gebruik in wetenschappelijk onderzoek. Om het denken over en het in kaart brengen van de pedagogische kwaliteit ook in de praktijk op gang te brengen, verscheen er in 2009 wel al een op de ITERS-R en ECERS-R gebaseerde algemene checklist voor le
idinggevenden en kwaliteitswerkers in de kinderopvang. Deze checklist is opgenomen in de NCKO-Kwaliteitsmonitor.
ing van jonge kinderen. Het is de Nederlandse vertaling van de Infant/Toddler Environment Rating Scale - Revised Edition (ITERS-R). De schaal bevat items met indicatoren op zeven verschillende kwaliteitsniveaus (varierend van onvoldoende kwaliteit to
t uitstekende kwaliteit), die specifieke en praktische handreikingen bieden voor het optimaliseren van de dagelijkse praktijk. De beoordelingsschaal kan daarom gebruikt worden voor zelfevaluatie door pedagogisch medewerkers; voor monitoring door leid
inggevenden, schoolhoofden en coaches; en voor systematische beoordeling door getrainde observatoren (bijvoorbeeld voor inspectiedoeleinden of wetenschappelijk onderzoek).
Tot nu toe was de Nederlandse vertaling van de ITERS-R alleen beschikbaar
voor gebruik in wetenschappelijk onderzoek. Om het denken over en het in kaart brengen van de pedagogische kwaliteit ook in de praktijk op gang te brengen, verscheen er in 2009 wel al een op de ITERS-R en ECERS-R gebaseerde algemene checklist voor le
idinggevenden en kwaliteitswerkers in de kinderopvang. Deze checklist is opgenomen in de NCKO-Kwaliteitsmonitor.
Specificaties
- MerkONBEKEND \ MERKLOOS
- GroepONDERWIJS ALGEMEEN (840)
- Barcode9789088505584
- LeverstatusActief
Reviews
0.0/5.0
Gemiddelde uit 0 reviews
Meest behulpzame reviews
Nog geen reviews geschreven