kantoorboek
0

MEULEN, S.J. VAN DER

COMMUNICATIEVE INTENTIE ONDERZOEK (CIO) - SCOREFORMULIEREN

74,95incl BTW
  • Vertrouwd sinds 1927

  • Persoonlijke aandacht en advies

  • Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE

  • Meer dan 150.000 artikelen online

Omschrijving COMMUNICATIEVE INTENTIE ONDERZOEK (CIO) - SCOREFORMULIEREN

Doel van de test
Het Communicatieve Intentie Onderzoek wordt gebruikt voor diagnostiek van bij jonge kinderen die niet of nauwelijks spreken. Het CIO brengt de communicatieve intentie van de kinderen in kaart. Met het onde
rzoek observeert men de preverbale en vroeg-verbale ontwikkeling in spelsituaties (in een weinig belastende onderzoekconditie) met een van de ouders en met de onderzoeker.

Toepassing
. Individuele diagn
iek
: differentiaaldiagnostiek in vroege communicatieve fase; ondersteuning van aanvraag van leerlinggebonden financiering; ondersteuning van doorverwijzing naar het speciaal onderwijs (cluster-2); of wetenschappelijk onderzoek.

valuatie: meten van het spontane ontwikkelingsverloop en van het effect van gegeven therapie.

Wat meet het CIO?
Het CIO onderzoekt de kwaliteit en het niveau van de ontwikkeling van de communicatiev
entie van jonge kinderen.

Voor wie?
Het CIO wordt afgenomen door diagnostisch bevoegde professionals, logopedisten en klinisch linguisten.

Afname en scoring
iv>Het CIO wordt individueel afgenomen. De duur van de afname is ca. 40 minuten observatiesituatie en 20 minuten uitwerking van de observatiegegevens.

Normen
De test is genormeerd op basis van een representat
ieve landelijke steekproef jonge kinderen.

Materialen
. Complete Set (testmateriaal, handleiding en scoreformulieren)
. Scoreformulieren (set van 25)
. Handleiding<
ning: online training in het afnemen, scoren en interpreteren van het CIO


Specificaties

  • Merk
    Bohn Stafleu van Loghum
  • Groep
    PSYCHOLOGIE ALGEMEEN(770)
  • Categorieën
    testen en onderzoek
  • Barcode
    9789031399819
  • Leverstatus
    Actief

Reviews

0.0/5.0

Gemiddelde uit  0 reviews

Nog geen reviews geschreven