- Boeken
- Informatief
- Beta
- informatica algemeen
- programmeertalen
- CRASH COURSE PROGRAMMEREN IN PYTHON
MATTHES, ERIC
CRASH COURSE PROGRAMMEREN IN PYTHON
34,99incl BTW
Vertrouwd sinds 1927
Persoonlijke aandacht en advies
Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE
Meer dan 150.000 artikelen online
Omschrijving CRASH COURSE PROGRAMMEREN IN PYTHON
Crash Course programmeren in Python is een snelle maar diepgaande introductie in programmeren met Python. Leer in korte tijd programma''s schrijven, problemen oplossen en laat programma''s ook werken.
In de eerste helft van het boek komenbasis programmeerconcepten aan de orde, zoals het maken van lijsten, woordenboeken, classes en lussen, en wordt het schrijven van duidelijke en leesbare code aangeleerd met oefeningen over ieder onderwerp. Daarnaast leer je hoe je programma''s interactief maakt en hoe je code test op veiligheid voordat je het aan een project toevoegt.
In de tweede helft gebruik je deze kennis voor het maken van drie projecten: een arcade game geinspireerd op Space Invaders, datavisualisatie met de bibliotheken van Python en een eenvoudige webapp.
Dit boek is geschikt voor iedereen die serieus overweegt om zich te verdiepen in programmeren. Het boek helpt je op weg en leert je in snel tempo programma''s maken. Ga nu aan de slag met coderen!
De onderwerpen in dit boek:
. de krachtige Python bibliotheken en opties gebruiken, inclusief matplotlib, NumPy, and Pygal
. 2D-spellen maken die reageren op toetsenbordaanslagen en muisklikken en die moeilijker worden naarmate
het spel vordert
. werken met data om interactieve visualisaties te maken
. webapps maken, aanpassen en online verspreiden
. omgaan met fouten en errors, ofwel programmeerproblemen oplossen
Geschikt voor:
Windows, macOS en Linux.
Eric Matthes is docent natuurkunde en wiskunde op een middelbare school in Alaska, waar hij ook introductielessen in Python geeft. Hij heeft al programma''s geschreven sinds hij vijf jaar oud was.
In de eerste helft van het boek komenbasis programmeerconcepten aan de orde, zoals het maken van lijsten, woordenboeken, classes en lussen, en wordt het schrijven van duidelijke en leesbare code aangeleerd met oefeningen over ieder onderwerp. Daarnaast leer je hoe je programma''s interactief maakt en hoe je code test op veiligheid voordat je het aan een project toevoegt.
In de tweede helft gebruik je deze kennis voor het maken van drie projecten: een arcade game geinspireerd op Space Invaders, datavisualisatie met de bibliotheken van Python en een eenvoudige webapp.
Dit boek is geschikt voor iedereen die serieus overweegt om zich te verdiepen in programmeren. Het boek helpt je op weg en leert je in snel tempo programma''s maken. Ga nu aan de slag met coderen!
De onderwerpen in dit boek:
. de krachtige Python bibliotheken en opties gebruiken, inclusief matplotlib, NumPy, and Pygal
. 2D-spellen maken die reageren op toetsenbordaanslagen en muisklikken en die moeilijker worden naarmate
het spel vordert
. werken met data om interactieve visualisaties te maken
. webapps maken, aanpassen en online verspreiden
. omgaan met fouten en errors, ofwel programmeerproblemen oplossen
Geschikt voor:
Windows, macOS en Linux.
Eric Matthes is docent natuurkunde en wiskunde op een middelbare school in Alaska, waar hij ook introductielessen in Python geeft. Hij heeft al programma''s geschreven sinds hij vijf jaar oud was.
Leesfragment
Specificaties
- MerkVisual Steps B.V.
- GroepINFORMATICA ALGEMEEN(980)
- Barcode9789059056749
- LeverstatusActief
Reviews
0.0/5.0
Gemiddelde uit 0 reviews
Meest behulpzame reviews
Nog geen reviews geschreven