- Boeken
- Informatief
- Gamma
- mens en maatsch alg.
- algemene sociale wetenschap
- CREATIEVE TECHNIEKEN IN KWALITATIEF ONDERZOEK
MATTHIJSSEN, MARION
CREATIEVE TECHNIEKEN IN KWALITATIEF ONDERZOEK
19,50incl BTW
Vertrouwd sinds 1927
Persoonlijke aandacht en advies
Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE
Meer dan 150.000 artikelen online
Omschrijving CREATIEVE TECHNIEKEN IN KWALITATIEF ONDERZOEK
''Creatieve technieken in kwalitatief onderzoek'' is een vernieuwend boek op het vlak van kwalitatief onderzoek. Het is bedoeld voor de onderzoeker die creatiever en meer ''outside the box'' wil leren denken over het opzetten, uitvoeren en rapporteren van kwalitatief onderzoek.
Marion Matthijssen benadrukt dat drie componenten van belang zijn in kwalitatief onderzoek: onderzoek, communicatie en creativiteit. Elk onderzoek en elke onderzoeksvraag vraagt om een eigen, unieke aanpak. En welke aanpak is dan het meest passend? Matthijssen gaat in op creatief nadenken tijdens het schrijven van een onderzoeksplan en het bedenken van de onderzoeksopzet. Daarnaast presenteert ze allerlei (creatieve) werkvormen die je kunt gebruiken tijdens de dataverzameling, zowel bij interviewen als bij focusgroepen. En tot slot wordt ingegaan op creatievere manieren om onderzoeksdata te presenteren.
Na het lezen van dit boek zul je voortaan op een creatievere manier nadenken over de wijze waarop je kwalitatief onderzoek uitvoert.
Marion Matthijssen is socioloog met tevens een opleiding ''Vormgeving & Communicatie''. Ze werkt sinds 1998 als kwalitatief onderzoeker en richtte in 2010 haar eigen onderzoeks- en trainingsbureau ''de Onderzoekswinkel'' op. Ze heeft ruime ervaring in kwalitatief interviewen en het begeleiden van focusgroepen en andersoortige groepsgesprekken en geeft daar veel training in. Ze traint jaarlijks zo''n honderdvijftig mensen in kwalitatief onderzoek. Als onderzoeker werkt ze voornamelijk in het sociaal-maatschappelijke veld.
Marion Matthijssen benadrukt dat drie componenten van belang zijn in kwalitatief onderzoek: onderzoek, communicatie en creativiteit. Elk onderzoek en elke onderzoeksvraag vraagt om een eigen, unieke aanpak. En welke aanpak is dan het meest passend? Matthijssen gaat in op creatief nadenken tijdens het schrijven van een onderzoeksplan en het bedenken van de onderzoeksopzet. Daarnaast presenteert ze allerlei (creatieve) werkvormen die je kunt gebruiken tijdens de dataverzameling, zowel bij interviewen als bij focusgroepen. En tot slot wordt ingegaan op creatievere manieren om onderzoeksdata te presenteren.
Na het lezen van dit boek zul je voortaan op een creatievere manier nadenken over de wijze waarop je kwalitatief onderzoek uitvoert.
Marion Matthijssen is socioloog met tevens een opleiding ''Vormgeving & Communicatie''. Ze werkt sinds 1998 als kwalitatief onderzoeker en richtte in 2010 haar eigen onderzoeks- en trainingsbureau ''de Onderzoekswinkel'' op. Ze heeft ruime ervaring in kwalitatief interviewen en het begeleiden van focusgroepen en andersoortige groepsgesprekken en geeft daar veel training in. Ze traint jaarlijks zo''n honderdvijftig mensen in kwalitatief onderzoek. Als onderzoeker werkt ze voornamelijk in het sociaal-maatschappelijke veld.
Leesfragment
Specificaties
- MerkSWP
- GroepMENS EN MAATSCHAPPIJ(740)
- Barcode9789085602804
- LeverstatusActief
Reviews
0.0/5.0
Gemiddelde uit 0 reviews
Meest behulpzame reviews
Nog geen reviews geschreven