- Boeken
- Informatief
- Gamma
- onderwijs algemeen
- pedagogiek
- DE NEDERLANDSE KINDEROPVANG IN WETENSCHAPPELIJK PERSPECTIEF
GROENEVELD, MARLEEN
DE NEDERLANDSE KINDEROPVANG IN WETENSCHAPPELIJK PERSPECTIEF
29,00incl BTW
Vertrouwd sinds 1927
Persoonlijke aandacht en advies
Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE
Meer dan 150.000 artikelen online
Omschrijving DE NEDERLANDSE KINDEROPVANG IN WETENSCHAPPELIJK PERSPECTIEF
De Nederlandse kinderopvang is een belangrijk opvoedmilieu voor vele kinderen in de voorschoolse periode en de schoolse periode. Recent wetenschappelijk onderzoek naar de Nederlandse en buitenlandse kinderopvang heeft ons meer geleerd over de pedagog
ische kwaliteit van de kinderopvang, de effecten van kinderopvang op de ontwikkeling van kinderen en de professionalisering van de sector.
In dit boek vatten verschillende auteurs van de Universiteit van Amsterdam, Universiteit Leiden, Unive
rsiteit Utrecht en de Hogeschool van Amsterdam de laatste inzichten samen in dit groeiende onderzoeksterrein. Centrale thema''s zijn: hoe meten we pedagogische kwaliteit; wat is de kwaliteit van kinderopvang voor baby''s, peuters en kinderen in de ba
sisschool; wat zijn de effecten van opvang op de sociaal-emotionele en cognitieve ontwikkeling; en hoe kunnen we de kwaliteit van de kinderopvang verbeteren? De Nederlandse kinderopvang staat centraal in deze publicatie, maar wordt gepositioneerd ten
opzichte van de kinderopvang in het buitenland. De bundel laat zo zien waar de Nederlandse kinderopvang nu staat en ook waar nog hiaten zijn in onze kennis.
Het boek is bestemd voor studenten aan pedagogisch-educatieve beroepsopleidingen,
studenten pedagogiek en ontwikkelingspsychologie aan universiteiten en diverse professionals in de kinderopvang, brede scholen en integrale kindcentra. Daarnaast is het interessant voor geinteresseerde ouders en beleidsmakers.
ische kwaliteit van de kinderopvang, de effecten van kinderopvang op de ontwikkeling van kinderen en de professionalisering van de sector.
In dit boek vatten verschillende auteurs van de Universiteit van Amsterdam, Universiteit Leiden, Unive
rsiteit Utrecht en de Hogeschool van Amsterdam de laatste inzichten samen in dit groeiende onderzoeksterrein. Centrale thema''s zijn: hoe meten we pedagogische kwaliteit; wat is de kwaliteit van kinderopvang voor baby''s, peuters en kinderen in de ba
sisschool; wat zijn de effecten van opvang op de sociaal-emotionele en cognitieve ontwikkeling; en hoe kunnen we de kwaliteit van de kinderopvang verbeteren? De Nederlandse kinderopvang staat centraal in deze publicatie, maar wordt gepositioneerd ten
opzichte van de kinderopvang in het buitenland. De bundel laat zo zien waar de Nederlandse kinderopvang nu staat en ook waar nog hiaten zijn in onze kennis.
Het boek is bestemd voor studenten aan pedagogisch-educatieve beroepsopleidingen,
studenten pedagogiek en ontwikkelingspsychologie aan universiteiten en diverse professionals in de kinderopvang, brede scholen en integrale kindcentra. Daarnaast is het interessant voor geinteresseerde ouders en beleidsmakers.
Leesfragment
Specificaties
- MerkSWP, Uitgeverij B.V.
- GroepONDERWIJS ALGEMEEN (840)
- Barcode9789088507946
- LeverstatusActief
Reviews
0.0/5.0
Gemiddelde uit 0 reviews
Meest behulpzame reviews
Nog geen reviews geschreven