- Boeken
- Informatief
- Gamma
- onderwijs algemeen
- pedagogiek
- DOELMATIG HANDELEN VOOR PEDAGOGEN EN PSYCHOLOGEN
TELLINGS, AGNES
DOELMATIG HANDELEN VOOR PEDAGOGEN EN PSYCHOLOGEN
15,00incl BTW
Vertrouwd sinds 1927
Persoonlijke aandacht en advies
Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE
Meer dan 150.000 artikelen online
Omschrijving DOELMATIG HANDELEN VOOR PEDAGOGEN EN PSYCHOLOGEN
Pedagogen en psychologen krijgen te maken met allerlei normatieve discussies. Zo worden ze geacht om ''evidence-based'' te werken en behoren ze te waken voor overdiagnosticering (volgens sommigen bestaat er niet zoiets als dyslexie en wordt ADHD vaak
onterecht gediagnosticeerd). Ook krijgen ze met steeds meer partijen te maken. Ze moeten niet alleen hun positie bepalen tegenover de client en eventueel de ouders, maar vaak ook tegenover oma die oppast, de voetbalcoach die de jongere drie keer per
week ziet, of de leidster op het kinderdagverblijf. We leven immers in een ''participatiesamenleving''. Dit boek geeft de professional inzicht in deze en soortgelijke discussies en helpt bij de standpuntbepaling. Het is bedoeld voor hbo- en wo-oplei
dingen en voor reeds afgestudeerde pedagogen en psychologen. Het behandelt op een toegankelijke manier diagnosedruk en doelmatig handelen; autonomie, paternalisme en meerzijdige partijdigheid; evidence-based werken; en terugkerende discussies in bele
id en ethiek. In het eerste hoofdstuk worden vier niveaus van professioneel denken en handelen besproken, die in de andere hoofdstukken geregeld terugkeren. Dit alles wordt met veel aan de werkelijkheid ontleende voorbeelden toegelicht, die verwerkt
zijn in tekstblokken en met vermelding van de bijbehorende internetlinks.
Dit boek helpt bij de vorming van een doelmatig handelende professional.
Over de auteur
Agnes Tellings is onderzoeker-docent aan het Behavioural Science Instit
ute en aan de afdeling Pedagogische Wetenschappen & Onderwijskunde van de Radboud Universiteit in Nijmegen. Zij geeft colleges in de masteropleiding over de onderwerpen in dit boek, en publiceert daarnaast zowel over filosofischethische onderwerpen a
ls over empirisch onderzoek naar woordenschatontwikkeling bij kinderen.
onterecht gediagnosticeerd). Ook krijgen ze met steeds meer partijen te maken. Ze moeten niet alleen hun positie bepalen tegenover de client en eventueel de ouders, maar vaak ook tegenover oma die oppast, de voetbalcoach die de jongere drie keer per
week ziet, of de leidster op het kinderdagverblijf. We leven immers in een ''participatiesamenleving''. Dit boek geeft de professional inzicht in deze en soortgelijke discussies en helpt bij de standpuntbepaling. Het is bedoeld voor hbo- en wo-oplei
dingen en voor reeds afgestudeerde pedagogen en psychologen. Het behandelt op een toegankelijke manier diagnosedruk en doelmatig handelen; autonomie, paternalisme en meerzijdige partijdigheid; evidence-based werken; en terugkerende discussies in bele
id en ethiek. In het eerste hoofdstuk worden vier niveaus van professioneel denken en handelen besproken, die in de andere hoofdstukken geregeld terugkeren. Dit alles wordt met veel aan de werkelijkheid ontleende voorbeelden toegelicht, die verwerkt
zijn in tekstblokken en met vermelding van de bijbehorende internetlinks.
Dit boek helpt bij de vorming van een doelmatig handelende professional.
Over de auteur
Agnes Tellings is onderzoeker-docent aan het Behavioural Science Instit
ute en aan de afdeling Pedagogische Wetenschappen & Onderwijskunde van de Radboud Universiteit in Nijmegen. Zij geeft colleges in de masteropleiding over de onderwerpen in dit boek, en publiceert daarnaast zowel over filosofischethische onderwerpen a
ls over empirisch onderzoek naar woordenschatontwikkeling bij kinderen.
Specificaties
- MerkGARANT
- GroepONDERWIJS ALGEMEEN (840)
- Barcode9789044135411
- LeverstatusActief
Reviews
0.0/5.0
Gemiddelde uit 0 reviews
Meest behulpzame reviews
Nog geen reviews geschreven