- Boeken
- Informatief
- Gamma
- onderwijs algemeen
- didactiek
- DUS, WANT, MAAR EN TENZIJ
MAEYER, JAN DE
DUS, WANT, MAAR EN TENZIJ
32,50incl BTW
Vertrouwd sinds 1927
Persoonlijke aandacht en advies
Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE
Meer dan 150.000 artikelen online
Omschrijving DUS, WANT, MAAR EN TENZIJ
Kritisch denken, argumenteren, debatteren, betogen en filosoferen hebben heel veel met elkaar gemeen. Om kritisch te kunnen denken moet men weten welke argumenten ertoe doen om zinnig te kunnen oordelen. In een debat kan men de andere pas overtuigenals argumenten worden aangebracht die relevant zijn. In een betoog proberen we anderen te overtuigen van een standpunt, we doen dat met argumenten. Filosoferen is misschien een buitenbeentje maar ook hier moeten we argumenteren.
Kritisch denkenen argumenteren zijn nauw met elkaar verweven. In het onderwijs is het nodig dat leerlingen leren argumenteren (en dus kritisch denken) binnen diverse vakken. Kennis over basisbegrippen argumenteren is dan ook noodzakelijk. Een zes-stappen plan gidst de lezer door de materie.
Vervolgens komt het debatteren aan de beurt. Debatteren is voor jongeren nuttig want ze verwerven er heel wat vaardigheden mee.
Een debater is in staat om voor een publiek te spreken, is goed in het luisteren naarwat de andere zegt en reageert alert met argumenten en tegenargumenten. Hoe een debat moet worden gevoerd en hoe men zich erop kan voorbereiden wordt uitvoerig besproken.
Het boek behandelt heel wat spelvormen om te leren debatteren en doet suggesties over onderwerpen. Het laatste hoofdstuk is een synthese en benadrukt hiermee de samenhang tussen kritisch denken, argumenteren, betogen, debatteren en filosoferen.
Kritisch denkenen argumenteren zijn nauw met elkaar verweven. In het onderwijs is het nodig dat leerlingen leren argumenteren (en dus kritisch denken) binnen diverse vakken. Kennis over basisbegrippen argumenteren is dan ook noodzakelijk. Een zes-stappen plan gidst de lezer door de materie.
Vervolgens komt het debatteren aan de beurt. Debatteren is voor jongeren nuttig want ze verwerven er heel wat vaardigheden mee.
Een debater is in staat om voor een publiek te spreken, is goed in het luisteren naarwat de andere zegt en reageert alert met argumenten en tegenargumenten. Hoe een debat moet worden gevoerd en hoe men zich erop kan voorbereiden wordt uitvoerig besproken.
Het boek behandelt heel wat spelvormen om te leren debatteren en doet suggesties over onderwerpen. Het laatste hoofdstuk is een synthese en benadrukt hiermee de samenhang tussen kritisch denken, argumenteren, betogen, debatteren en filosoferen.
Leesfragment
Specificaties
- MerkAcco België
- GroepONDERWIJS ALGEMEEN (840)
- Barcode9789462927070
- LeverstatusActief
Reviews
0.0/5.0
Gemiddelde uit 0 reviews
Meest behulpzame reviews
Nog geen reviews geschreven