- Boeken
- Informatief
- Gamma
- communicatie alg.
- leidinggeven, coache
- EFFECTIEF MOTIVEREN VOOR PROFESSIONALS
GERARDS, FRANS MATHIJS
EFFECTIEF MOTIVEREN VOOR PROFESSIONALS
49,95incl BTW
Vertrouwd sinds 1927
Persoonlijke aandacht en advies
Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE
Meer dan 150.000 artikelen online
Omschrijving EFFECTIEF MOTIVEREN VOOR PROFESSIONALS
Het boek gaat uit van het cruciale belang van ?motivatie? bij (duurzame) gedragsverandering. Iedereen die met jeugdige en volwassen clienten werkt, heeft daarmee te maken. Men ontkomt er niet aan. Motivatie levert de brandstof voor gedragsverandering
en is daarom cruciaal. Zonder motivatie geen gedragsverandering!
Met behulp van praktijkvoorbeelden wordt aangehaakt bij de alledaagse praktijk van diverse professionals die adviezen of opdrachten geven aan hun clienten. Hoe vaak verzuchte
n die niet: ?Hoe krijg ik ze zover??, ?Wist ik maar een manier om ze aan het werk te krijgen!?
De auteur toont eerst ?traditionele mogelijkheden? om dit aan te pakken: eindeloos op iemand inpraten, sociale druk uitoefenen, dreigen met straf,
schuldgevoelens oproepen, kleineren en belachelijk maken, vernederen en ten slotte wedijver en competitie. Daarna biedt hij een meer authentieke route om mensen intrinsiek te motiveren.
Kern van die benadering - en geheel nieuw - is het werken m
et motievenbundels. Hierbij wordt een bundel van motiverende factoren ingezet om bij clienten motivatie te ontlokken, te versterken en te onderhouden. Die motiverende factoren vormen in feite het gereedschap van de professional. Iets anders heeft hij
niet. Overtuigend en helder wordt weergegeven hoe deze het beste kunnen worden ingezet.
Het boek biedt in ieder hoofdstuk een aantal oefeningen om zich de stof eigen te maken.
Dr. F.M. Gerards (1943), gezondheidszorgpsycholoog (B
IG) en psychotherapeut (BIG), was ruim twintig jaar als universitair docent verbonden aan de vakgroep GVO van de Universiteit Maastricht. Momenteel werkt hij als vrijgevestigd psychotherapeut in een zelfstandige praktijk. Bij Uitgeverij Nelissen pub
liceerde hij eerder Effektief Ouderschap (1979), Effektief Onderwijzen (1980), Health Counseling (1997) en Goede voornemens waarmaken (2007).
en is daarom cruciaal. Zonder motivatie geen gedragsverandering!
Met behulp van praktijkvoorbeelden wordt aangehaakt bij de alledaagse praktijk van diverse professionals die adviezen of opdrachten geven aan hun clienten. Hoe vaak verzuchte
n die niet: ?Hoe krijg ik ze zover??, ?Wist ik maar een manier om ze aan het werk te krijgen!?
De auteur toont eerst ?traditionele mogelijkheden? om dit aan te pakken: eindeloos op iemand inpraten, sociale druk uitoefenen, dreigen met straf,
schuldgevoelens oproepen, kleineren en belachelijk maken, vernederen en ten slotte wedijver en competitie. Daarna biedt hij een meer authentieke route om mensen intrinsiek te motiveren.
Kern van die benadering - en geheel nieuw - is het werken m
et motievenbundels. Hierbij wordt een bundel van motiverende factoren ingezet om bij clienten motivatie te ontlokken, te versterken en te onderhouden. Die motiverende factoren vormen in feite het gereedschap van de professional. Iets anders heeft hij
niet. Overtuigend en helder wordt weergegeven hoe deze het beste kunnen worden ingezet.
Het boek biedt in ieder hoofdstuk een aantal oefeningen om zich de stof eigen te maken.
Dr. F.M. Gerards (1943), gezondheidszorgpsycholoog (B
IG) en psychotherapeut (BIG), was ruim twintig jaar als universitair docent verbonden aan de vakgroep GVO van de Universiteit Maastricht. Momenteel werkt hij als vrijgevestigd psychotherapeut in een zelfstandige praktijk. Bij Uitgeverij Nelissen pub
liceerde hij eerder Effektief Ouderschap (1979), Effektief Onderwijzen (1980), Health Counseling (1997) en Goede voornemens waarmaken (2007).
Specificaties
- MerkBOOM
- GroepBEDRIJFSKUNDE ALG (800)
- Barcode9789024418657
- LeverstatusActief
Reviews
0.0/5.0
Gemiddelde uit 0 reviews
Meest behulpzame reviews
Nog geen reviews geschreven