- Boeken
- Studie
- talen
- educatieve uitgaven algemeen
- FORMATIEF EVALUEREN IN DE PRAKTIJK
WILIAM, DYLAN
FORMATIEF EVALUEREN IN DE PRAKTIJK
56,00incl BTW
Vertrouwd sinds 1927
Persoonlijke aandacht en advies
Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE
Meer dan 150.000 artikelen online
Omschrijving FORMATIEF EVALUEREN IN DE PRAKTIJK
Formatief evalueren in de praktijk
Formatief evalueren heeft drie belangrijke kenmerken:
- Je weet wat je je leerlingen wilt laten leren, en leerlingen weten dat ook.
- Je peilt voortdurend wat een leerling al weet en begrijpt.
- Je gebruikt die feiten om de leerling verder te helpen in zijn leerproces.
Dylan Wiliam is een autoriteit op het gebied van formatief evalueren. Met mede-auteur Siobhan Leahy licht hij in dit boek vijf kernstrategieen voor formatief evalueren toe. De strategieen zijn uitgewerkt in 24 praktische technieken die je meteen kunt toepassen in je klas. Dit boek gaat dus niet alleen over het waarom van formatief evalueren, maar vooral over het hoe en wat.
Veranderingen aanbrengenin je manier van lesgeven is niet eenvoudig, zegt Wiliam. Wie te veel wil aanpassen, valt al snel terug op oude routines. Probeer de technieken daarom niet allemaal tegelijk uit. Start met een techniek die jou aanspreekt, maak het een vast onderdeelvan je lesgeven en breid zo je technieken geleidelijk uit.
Dit boek is aangevuld met een hoofdstuk waarin drie Nederlandse leraren aangeven hoe zij omgaan met onderdelen van formatief evalueren.
Formatief evalueren heeft drie belangrijke kenmerken:
- Je weet wat je je leerlingen wilt laten leren, en leerlingen weten dat ook.
- Je peilt voortdurend wat een leerling al weet en begrijpt.
- Je gebruikt die feiten om de leerling verder te helpen in zijn leerproces.
Dylan Wiliam is een autoriteit op het gebied van formatief evalueren. Met mede-auteur Siobhan Leahy licht hij in dit boek vijf kernstrategieen voor formatief evalueren toe. De strategieen zijn uitgewerkt in 24 praktische technieken die je meteen kunt toepassen in je klas. Dit boek gaat dus niet alleen over het waarom van formatief evalueren, maar vooral over het hoe en wat.
Veranderingen aanbrengenin je manier van lesgeven is niet eenvoudig, zegt Wiliam. Wie te veel wil aanpassen, valt al snel terug op oude routines. Probeer de technieken daarom niet allemaal tegelijk uit. Start met een techniek die jou aanspreekt, maak het een vast onderdeelvan je lesgeven en breid zo je technieken geleidelijk uit.
Dit boek is aangevuld met een hoofdstuk waarin drie Nederlandse leraren aangeven hoe zij omgaan met onderdelen van formatief evalueren.
Leesfragment
Specificaties
- MerkBazalt Educatieve Uitgaven
- GroepEDUCATIEVE UITGAVEN ALGEM
- Barcode9789461182807
- LeverstatusActief
Reviews
0.0/5.0
Gemiddelde uit 0 reviews
Meest behulpzame reviews
Nog geen reviews geschreven