- Boeken
- Informatief
- Gamma
- onderwijs algemeen
- onderwijskunde
- GESMEERD GELEERD
VAN MIERLO, LUCIE
GESMEERD GELEERD
22,50incl BTW
Dit boek wordt geprint en duurt gemiddeld 5 werkdagen
Vertrouwd sinds 1927
Persoonlijke aandacht en advies
Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE
Meer dan 150.000 artikelen online
Omschrijving GESMEERD GELEERD
Kinderen bewegen van nature vaak en graag, maar op school moeten ze vaak urenlang stilzitten. En toch heeft beweging een uiterst belangrijke invloed op het verwerken van kennis en bijgevolg op de ontwikkelingskansen van elk kind. Hoe bevordert beweging dan de ontwikkeling, motivatie, betrokkenheid en schoolprestaties van kinderen? Dit boek legt het uit aan de hand van wetenschappelijke inzichten en talrijke praktijkvoorbeelden.
Bij bewegend leren staan drie hoekstenen centraal: automatisatie, cognitie en beweging. Die hoekstenen versterken elkaar en ondersteunen het leerproces. Elke hoeksteen wordt uitvoerig besproken in een apart hoofdstuk met een bijhorende ''onthoudkaart''. Uniek voor dit boek zijn de talloze oefeningen die leerlingen en leerkrachten hebben uitgetest en goedgekeurd. Zowat elke oefening is aanpasbaar aan leeftijd en niveau van de leerling. Bovendien kunnen de oefeningen ingezet worden bij remediering of als differentiatie.
Dankzij jarenlange praktijkervaring van de auteur in en buiten het klaslokaal is dit boek een onmisbare ondersteuning voor leerkrachten, opvoeders, directie, sporttrainers en ouders die beweging willen inzetten in het leerproces.
Lucie Van Mierlo studeerde ''Zorgverbreding en Remedierend Leren'' en ''Educational Theory''. Ze begeleidt scholen in de transitie naar een dynamische school, waarbij beweging een belangrijke rol inneemt. Ook fungeert ze geregeld als gastdocent aan verschillende Vlaamse hogescholen en geeft ze uiteenlopende lezingen en workshops.
Bij bewegend leren staan drie hoekstenen centraal: automatisatie, cognitie en beweging. Die hoekstenen versterken elkaar en ondersteunen het leerproces. Elke hoeksteen wordt uitvoerig besproken in een apart hoofdstuk met een bijhorende ''onthoudkaart''. Uniek voor dit boek zijn de talloze oefeningen die leerlingen en leerkrachten hebben uitgetest en goedgekeurd. Zowat elke oefening is aanpasbaar aan leeftijd en niveau van de leerling. Bovendien kunnen de oefeningen ingezet worden bij remediering of als differentiatie.
Dankzij jarenlange praktijkervaring van de auteur in en buiten het klaslokaal is dit boek een onmisbare ondersteuning voor leerkrachten, opvoeders, directie, sporttrainers en ouders die beweging willen inzetten in het leerproces.
Lucie Van Mierlo studeerde ''Zorgverbreding en Remedierend Leren'' en ''Educational Theory''. Ze begeleidt scholen in de transitie naar een dynamische school, waarbij beweging een belangrijke rol inneemt. Ook fungeert ze geregeld als gastdocent aan verschillende Vlaamse hogescholen en geeft ze uiteenlopende lezingen en workshops.
Reviews
0.0/5.0
Gemiddelde uit 0 reviews
Meest behulpzame reviews
Nog geen reviews geschreven