kantoorboek
0

ESS, HENK VAN

HANDBOEK DATAJOURNALISTIEK

50,25incl BTW
  • Vertrouwd sinds 1927

  • Persoonlijke aandacht en advies

  • Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE

  • Meer dan 150.000 artikelen online

Omschrijving HANDBOEK DATAJOURNALISTIEK

Diep verborgen, in stapels documenten vol cijfers gloort een prachtige primeur. Dit boek neemt je mee in de wereld van de datajournalistiek. Hoe vind je ''ruwe data'', de bouwstenen voor gedegen onderzoeksjournalistiek? Hoe vind je in de hooiberg ver
volgens een speld? Hoe maak je er een mooi verhaal van?
(Inter)nationale datajournalisten verleenden hun medewerking aan Handboek datajournalistiek, onder wie de Nederlandse datapionier Dick van Eijk en Pulitzer Prize-winnaars Sarah Cohen en Andr
ew Lehren. De experts verklappen hun geheimen en laten je leren van hun fouten.
Je oefent met echte bestanden van de New York Times. Je krijgt stap voor stap uitgelegd hoe je rokende pistolen ontdekt in ogenschijnlijk eindeloze cijferreeksen. Vin
d, verwerk en vertel. Lees, raak geinspireerd. Probeer, maak fouten en probeer opnieuw. Dit boek helpt je op weg.

Henk van Ess (1962) is onderzoeksjournalist, internetdocent aan Europese universiteiten en voorzitter van de Vereniging Van Ond
erzoeksjournalisten (VVOJ). Hij schreef eerder De Google Code.

Hille van der Kaa (1979) ontwikkelt datajournalistieke tools en is docent bij de masteropleiding Data Journalism van de Universiteit van Tilburg en bij de Fontys Hogeschool Journ
alistiek.
Beide auteurs treden regelmatig op als trainer of spreker.

Dit boek kwam mede tot stand dankzij het Stimuleringsfonds voor de Pers (www.svdp.nl) en de Vereniging van Onderzoeksjournalisten (www.vvoj.nl).

Specificaties

  • Merk
    BOOM
  • Groep
    COMMUNICATIEKUNDE (810)
  • Barcode
    9789059318854
  • Leverstatus
    Actief

Reviews

0.0/5.0

Gemiddelde uit  0 reviews

Nog geen reviews geschreven