kantoorboek
0

RESING, WILMA

HANDBOEK INTELLIGENTIETHEORIE EN TESTGEBRUIK

48,95incl BTW
  • Vertrouwd sinds 1927

  • Persoonlijke aandacht en advies

  • Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE

  • Meer dan 150.000 artikelen online

Omschrijving HANDBOEK INTELLIGENTIETHEORIE EN TESTGEBRUIK

Hoe wordt intelligentie eigenlijk gemeten? En waarom? Nederland en Vlaanderen mogen zich gelukkig prijzen met tal van goed genormeerde tests voor diverse doelgroepen. Deze tests zijn ook gericht op een scala aan doeleinden, zoals preventie, selectie,
plaatsingsbeslissingen en specifiekere psychodiagnostische vraagstellingen. Door het uitgebreide aanbod kan het lastig zijn om te bepalen wat een bepaalde intelligentietest pretendeert te meten en voor welke doelgroep de test geschikt is.

H
et Handboek intelligentietheorie en testgebruik biedt een handzaam overzicht van de intelligentietests in het Nederlands taalgebied en belangrijke thema''s die daarmee samenhangen. Verschillende aspecten van intelligentiemeting en -diagnostiek volgen
s het CHC-model komen aan bod, net als classificaties van de mate van begaafdheid en niveaus van cognitief functioneren.

Dit boek vormt een praktische aanvulling op de handleidingen die bij de tests beschikbaar zijn. Naast algemene informati
e over intelligentietheorieen en modellen waarlangs intelligentietests vormgegeven kunnen worden, bevatten de hoofdstukken een samenvatting van de besproken test, de inhoud van de schalen en een overzicht van de sterke en zwakke kanten. Ten slotte is
er per test een realistische casus toegevoegd.

In deze tweede, geheel herziene editie is een aantal nieuwe hoofdstukken toegevoegd, waaronder een hoofdstuk over de CoVaT (een voor Vlaanderen ontwikkeld instrument) en een hoofdstuk over de I
DS-2. Daarnaast beschrijven de hoofdstukken over de SON-R 2-8, Raven''s 2, de WPPSI-IV en de WISC-V geheel nieuwe versies van deze tests. Andere hoofdstukken zijn geupdatet.

Handboek intelligentietheorie en testgebruik is bedoeld voor studen
ten psychodiagnostiek op hbo- en universitair niveau. Bovendien is het als studie- en naslagwerk onmisbaar voor een goede beroepsuitoefening van psychologen en pedagogen: het biedt handvatten aan iedereen die zich bezighoudt met intelligentiemeting e
n -onderzoek op opleidingen, stages, in instellingen en bij bedrijven.

Prof.dr. Wilma C.M. Resing was hoogleraar cognitieve ontwikkeling, in het bijzonder op het terrein van de intelligentiediagnostiek en het dynamisch testen bij de sectie o
ntwikkelings- en onderwijspsychologie van Universiteit Leiden.




Leesfragment

Specificaties

  • Merk
    ONBEKEND \ MERKLOOS
  • Groep
    PSYCHOLOGIE ALGEMEEN(770)
  • Categorieën
    sociale psychologie
  • Barcode
    9789043037792
  • Leverstatus
    Actief

Reviews

0.0/5.0

Gemiddelde uit  0 reviews

Nog geen reviews geschreven