- Boeken
- Informatief
- Gamma
- communicatie alg.
- personeel en organ.
- HANDBOEK WERVING EN SELECTIE
BERG, JACCO VAN DEN
HANDBOEK WERVING EN SELECTIE
39,95incl BTW
Vertrouwd sinds 1927
Persoonlijke aandacht en advies
Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE
Meer dan 150.000 artikelen online
Omschrijving HANDBOEK WERVING EN SELECTIE
HANDBOEK werving en selectie is een beproefde gids voor iedereen die te maken heeft met het werven en selecteren van (de juiste) medewerkers. Trends als de toegenomen transparantie in communicatie, de beschikbaarheid van digitale technologie en de mo
gelijkheden van data-analyse hebben het vak de laatste jaren aanzienlijk veranderd en verrijkt met woorden als employer branding, sourcing, artificial intelligence, Talent Acquisition Specialist, preboarding, employee journey, Applicant Tracking Syst
ems, employee referrals, Total Talent Acquisition, selection bias, onboardingapp en predictive analytics. Echter, het wervings- en selectieproces is niet fundamenteel veranderd. In grote lijnen verloopt dit over het algemeen nog altijd volgens eenzel
fde patroon: er is een vacature, deze wordt bekendgemaakt, uit alle reacties wordt de beste sollicitant gekozen, die sollicitant wordt aangenomen en ingewerkt. Daar gaat dit boek over.
In dit handboek komen de volgende onderwerpen aan bod:
. het opstellen van een personeelsplan
. de organisatie van de werving en selectie
. arbeidsmarktanalyse
. employer branding
. kandidaten verleiden te solliciteren
. de inzet van de middelen en media
. het voorbereiden e
n voeren van het selectiegesprek
. assessmentcenters en (online) psychologische testen
. de afronding van de selectieprocedure
. arbeidsvoorwaarden en wetten
. de onboarding van nieuwe medewerkers
Zo is ook deze nieuwe editie
een actuele en complete gids die de (toekomstige) HR-professional, recruiter en leidinggevende stap voor stap begeleidt in het proces van arbeidsmarktcommunicatie, werving en selectie en onboarding.
gelijkheden van data-analyse hebben het vak de laatste jaren aanzienlijk veranderd en verrijkt met woorden als employer branding, sourcing, artificial intelligence, Talent Acquisition Specialist, preboarding, employee journey, Applicant Tracking Syst
ems, employee referrals, Total Talent Acquisition, selection bias, onboardingapp en predictive analytics. Echter, het wervings- en selectieproces is niet fundamenteel veranderd. In grote lijnen verloopt dit over het algemeen nog altijd volgens eenzel
fde patroon: er is een vacature, deze wordt bekendgemaakt, uit alle reacties wordt de beste sollicitant gekozen, die sollicitant wordt aangenomen en ingewerkt. Daar gaat dit boek over.
In dit handboek komen de volgende onderwerpen aan bod:
. het opstellen van een personeelsplan
. de organisatie van de werving en selectie
. arbeidsmarktanalyse
. employer branding
. kandidaten verleiden te solliciteren
. de inzet van de middelen en media
. het voorbereiden e
n voeren van het selectiegesprek
. assessmentcenters en (online) psychologische testen
. de afronding van de selectieprocedure
. arbeidsvoorwaarden en wetten
. de onboarding van nieuwe medewerkers
Zo is ook deze nieuwe editie
een actuele en complete gids die de (toekomstige) HR-professional, recruiter en leidinggevende stap voor stap begeleidt in het proces van arbeidsmarktcommunicatie, werving en selectie en onboarding.
Specificaties
- MerkVAKMEDIANET
- GroepBEDRIJFSKUNDE ALG (800)
- Barcode9789462158429
- LeverstatusActief
Reviews
0.0/5.0
Gemiddelde uit 0 reviews
Meest behulpzame reviews
Nog geen reviews geschreven