- Boeken
- Informatief
- Alfa
- Kunst algemeen
- Bouwkunst Architectuur
- HET TRANSFORMATIEPROCES VAN WINKELGEBIEDEN
HEIJDE, PIETER VAN DER
HET TRANSFORMATIEPROCES VAN WINKELGEBIEDEN
34,75incl BTW
Vertrouwd sinds 1927
Persoonlijke aandacht en advies
Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE
Meer dan 150.000 artikelen online
Omschrijving HET TRANSFORMATIEPROCES VAN WINKELGEBIEDEN
Veel winkelgebieden kampen met structurele leegstand. Voor de leefbaarheid en de waardeontwikkeling is het cruciaal om deze leegstand aan te pakken. Dit kan door transformatie naar multifunctionele centra met een combinatie van winkels, woningen, hor
eca, maatschappelijke voorzieningen, werkplekken en vrije tijdsvoorzieningen.
Dit boek biedt een praktische handleiding voor het transformatieproces van winkelgebieden. Hierbij ligt de focus op zowel de transformatie van planmatig ontwikkel
de winkelcentra als op winkelgebieden die organisch zijn ontstaan. Het boek bestaat uit drie delen. Het eerste deel beschrijft het krachtenveld van het Nederlandse winkellandschap en het gewenste toekomstperspectief. Het tweede deel schetst het trans
formatieproces van planmatig ontwikkelde winkelcentra zoals wijken stadsdeelcentra. Het derde en laatste deel is gericht op het transformatieproces van winkelgebieden die organisch tot stand zijn gekomen zoals historische binnensteden en dorpskernen.
Het boek is gebaseerd op de expertise van Pieter van der Heijde alsmede de kennis en ervaring van andere deskundigen, praktijkcases en literatuur. In de hoofdstukken zijn kaders opgenomen met praktijkvoorbeelden van transformatieprocessen
van winkelgebieden. Het boek is geillustreerd met foto''s van voorbeeldprojecten in binnen- en buitenland. Het boek biedt professionals binnen de stedelijke ontwikkeling praktische handvatten en is dan ook een must have voor projectleiders en beleids
medewerkers bij gemeenten en provincies, consultants, projectontwikkelaars, beleggers en het grootwinkelbedrijf.
Pieter van der Heijde is gespecialiseerd in de transformatie van winkelgebieden. Hij is oprichter en voormalig directeur van Bu
reau Stedelijke Planning B.V. en heeft 35 jaar ervaring in de gebiedsontwikkeling en het adviseren over de herontwikkeling en transformatie van (winkel)gebieden. In 2014 promoveerde hij bij de Universiteit van Amsterdam op het ontstaan van nieuwe cen
tra in Nederland, waarmee de basis is gelegd voor de kennisontwikkeling van het transformatieproces van winkelgebieden.
eca, maatschappelijke voorzieningen, werkplekken en vrije tijdsvoorzieningen.
Dit boek biedt een praktische handleiding voor het transformatieproces van winkelgebieden. Hierbij ligt de focus op zowel de transformatie van planmatig ontwikkel
de winkelcentra als op winkelgebieden die organisch zijn ontstaan. Het boek bestaat uit drie delen. Het eerste deel beschrijft het krachtenveld van het Nederlandse winkellandschap en het gewenste toekomstperspectief. Het tweede deel schetst het trans
formatieproces van planmatig ontwikkelde winkelcentra zoals wijken stadsdeelcentra. Het derde en laatste deel is gericht op het transformatieproces van winkelgebieden die organisch tot stand zijn gekomen zoals historische binnensteden en dorpskernen.
Het boek is gebaseerd op de expertise van Pieter van der Heijde alsmede de kennis en ervaring van andere deskundigen, praktijkcases en literatuur. In de hoofdstukken zijn kaders opgenomen met praktijkvoorbeelden van transformatieprocessen
van winkelgebieden. Het boek is geillustreerd met foto''s van voorbeeldprojecten in binnen- en buitenland. Het boek biedt professionals binnen de stedelijke ontwikkeling praktische handvatten en is dan ook een must have voor projectleiders en beleids
medewerkers bij gemeenten en provincies, consultants, projectontwikkelaars, beleggers en het grootwinkelbedrijf.
Pieter van der Heijde is gespecialiseerd in de transformatie van winkelgebieden. Hij is oprichter en voormalig directeur van Bu
reau Stedelijke Planning B.V. en heeft 35 jaar ervaring in de gebiedsontwikkeling en het adviseren over de herontwikkeling en transformatie van (winkel)gebieden. In 2014 promoveerde hij bij de Universiteit van Amsterdam op het ontstaan van nieuwe cen
tra in Nederland, waarmee de basis is gelegd voor de kennisontwikkeling van het transformatieproces van winkelgebieden.
Specificaties
- MerkKyosei
- GroepKUNST ALGEMEEN (640)
- Barcode9789083387918
- LeverstatusActief
Reviews
0.0/5.0
Gemiddelde uit 0 reviews
Meest behulpzame reviews
Nog geen reviews geschreven