ALDE'EMEH, MONTASSER
IN DIALOOG
25,00incl BTW
Vertrouwd sinds 1927
Persoonlijke aandacht en advies
Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE
Meer dan 150.000 artikelen online
Omschrijving IN DIALOOG
Op basis van veldonderzoek waarbij gedurende vier opeenvolgende schooljaren zowel individuele als klasgesprekken werden gevoerd met leerlingen van het basis- en secundair onderwijs van Scholengroep Brussel, wordt in dit boek een overzicht geboden van
de bezorgdheden en verzuchtingen van kinderen en jongeren.
Montasser AlDe''emeh hield openhartige gesprekken met leerlingen, van het eerste leerjaar lager onderwijs tot het laatste jaar secundair onderwijs, over identiteit, persoonlijke bek
ommernissen, culturele verschillen, racisme, gender, religieuze denkbeelden en geopolitieke problematieken, waarbij hij hen voortdurend aanzette tot kritische zelfreflectie. Deze gevoelige thema''s werden door hem geordend en geanalyseerd volgens vie
r grote assen: identiteit, socio-economische achtergrond, religieuze en culturele aanhorigheid, en geopolitieke betrokkenheid.
Werner de Saeger voorzag de thema''s van een theoretisch/academische omkadering rond het herkennen van veelvoorkom
ende denkfouten, het belang van mensenrechtenonderwijs en de noodzaak om in een pluralistische samenleving religieuze tradities te contextualiseren en cultureel te benaderen. Deze kaders lopen duidelijk zichtbaar als een tweede laag doorheen het werk
, waardoor het op twee manieren kan worden gelezen.
Dit boek wil concrete pedagogische en didactische handvaten aanreiken aan directeurs, zorgcoordinatoren, leerlingbegeleiders, opvoeders en leerkrachten om via grensverleggende en interactie
ve gesprekken positief in te spelen op de groeiende diversiteit van de leerlingenpopulatie in Brussel, de Vlaamse rand en de Vlaamse centrumsteden.
de bezorgdheden en verzuchtingen van kinderen en jongeren.
Montasser AlDe''emeh hield openhartige gesprekken met leerlingen, van het eerste leerjaar lager onderwijs tot het laatste jaar secundair onderwijs, over identiteit, persoonlijke bek
ommernissen, culturele verschillen, racisme, gender, religieuze denkbeelden en geopolitieke problematieken, waarbij hij hen voortdurend aanzette tot kritische zelfreflectie. Deze gevoelige thema''s werden door hem geordend en geanalyseerd volgens vie
r grote assen: identiteit, socio-economische achtergrond, religieuze en culturele aanhorigheid, en geopolitieke betrokkenheid.
Werner de Saeger voorzag de thema''s van een theoretisch/academische omkadering rond het herkennen van veelvoorkom
ende denkfouten, het belang van mensenrechtenonderwijs en de noodzaak om in een pluralistische samenleving religieuze tradities te contextualiseren en cultureel te benaderen. Deze kaders lopen duidelijk zichtbaar als een tweede laag doorheen het werk
, waardoor het op twee manieren kan worden gelezen.
Dit boek wil concrete pedagogische en didactische handvaten aanreiken aan directeurs, zorgcoordinatoren, leerlingbegeleiders, opvoeders en leerkrachten om via grensverleggende en interactie
ve gesprekken positief in te spelen op de groeiende diversiteit van de leerlingenpopulatie in Brussel, de Vlaamse rand en de Vlaamse centrumsteden.
Leesfragment
Specificaties
- MerkVUB Press
- GroepMENS EN MAATSCHAPPIJ(740)
- Barcode9789461170255
- LeverstatusActief
Reviews
0.0/5.0
Gemiddelde uit 0 reviews
Meest behulpzame reviews
Nog geen reviews geschreven