- Boeken
- Informatief
- Gamma
- mens en maatsch alg.
- emancipatie
- INCLUSIEF ONDERWIJS
SCHUMAN, HANS
INCLUSIEF ONDERWIJS
20,50incl BTW
Vertrouwd sinds 1927
Persoonlijke aandacht en advies
Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE
Meer dan 150.000 artikelen online
Omschrijving INCLUSIEF ONDERWIJS
Over het boek:
Elke samenleving worstelt met de uitdaging hoe om te gaan met het gegeven dat mensen van elkaar verschillen. Deze worsteling is van alle tijden en heeft soms tot dramatische uitkomsten geleid voor bepaalde groepen mensen. Uitsluiti
ng is er slechts een van. Uitsluiting wordt bijvoorbeeld zichtbaar in het onderwijs, op de arbeidsmarkt en in het gebruik van de openbare ruimte. Segregatie op jonge leeftijd leidt niet zelden tot levenslange uitsluiting. Jongeren met een beperking o
f handicap bijvoorbeeld, lopen een groot risico nooit aan het werk te komen en levenslang afhankelijk te blijven van een uitkering.
Inclusief onderwijs, dilemma?s en uitdagingen beschrijft de worsteling van het onderwijs met het omgaan met e
n het vormgeven van diversiteit. Het laat zien hoe het huidige gesegregeerde systeem is ontstaan en wat de gevolgen zijn voor kinderen, jongeren en hun ouders. Een samenleving die begint met uitsluiten, blijft uitsluiten, zo meent de auteur. Hij houd
t een pleidooi voor een andere manier van denken: inclusief onderwijs als een zich ontwikkelende onderwijspraktijk waarin diversiteit niet wordt gezien als een probleem, maar als een uitdaging. Het boek legt de pijnpunten bloot, plaatst vraagtekens e
n suggereert richtingaanwijzers die moeten leiden tot een werkbare vorm van inclusief onderwijs waarin kinderen en jongeren worden voorbereid op een samenleving die vraagt om mensen die inclusief kunnen denken en handelen.
Over de auteur(s):
Hans Schuman is lector aan Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg. Zijn onderzoeksterrein is ?Interdisciplinair werken in de context van onderwijs en zorg?. Het lectoraat is een gezamenlijk initiatief van Fontys OSO, Heliomare Onderwijs
en de WEC Raad
Elke samenleving worstelt met de uitdaging hoe om te gaan met het gegeven dat mensen van elkaar verschillen. Deze worsteling is van alle tijden en heeft soms tot dramatische uitkomsten geleid voor bepaalde groepen mensen. Uitsluiti
ng is er slechts een van. Uitsluiting wordt bijvoorbeeld zichtbaar in het onderwijs, op de arbeidsmarkt en in het gebruik van de openbare ruimte. Segregatie op jonge leeftijd leidt niet zelden tot levenslange uitsluiting. Jongeren met een beperking o
f handicap bijvoorbeeld, lopen een groot risico nooit aan het werk te komen en levenslang afhankelijk te blijven van een uitkering.
Inclusief onderwijs, dilemma?s en uitdagingen beschrijft de worsteling van het onderwijs met het omgaan met e
n het vormgeven van diversiteit. Het laat zien hoe het huidige gesegregeerde systeem is ontstaan en wat de gevolgen zijn voor kinderen, jongeren en hun ouders. Een samenleving die begint met uitsluiten, blijft uitsluiten, zo meent de auteur. Hij houd
t een pleidooi voor een andere manier van denken: inclusief onderwijs als een zich ontwikkelende onderwijspraktijk waarin diversiteit niet wordt gezien als een probleem, maar als een uitdaging. Het boek legt de pijnpunten bloot, plaatst vraagtekens e
n suggereert richtingaanwijzers die moeten leiden tot een werkbare vorm van inclusief onderwijs waarin kinderen en jongeren worden voorbereid op een samenleving die vraagt om mensen die inclusief kunnen denken en handelen.
Over de auteur(s):
Hans Schuman is lector aan Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg. Zijn onderzoeksterrein is ?Interdisciplinair werken in de context van onderwijs en zorg?. Het lectoraat is een gezamenlijk initiatief van Fontys OSO, Heliomare Onderwijs
en de WEC Raad
Specificaties
- MerkONBEKEND \ MERKLOOS
- GroepMENS EN MAATSCHAPPIJ(740)
- Barcode9789044125443
- LeverstatusActief
Reviews
0.0/5.0
Gemiddelde uit 0 reviews
Meest behulpzame reviews
Nog geen reviews geschreven