SINS, PATRICK
ISELF
18,95incl BTW
Vertrouwd sinds 1927
Persoonlijke aandacht en advies
Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE
Meer dan 150.000 artikelen online
Omschrijving ISELF
Zelfsturend leren: hoe leer je dat je leerlingen? Wat kun jij als leerkracht doen? Over deze vragen is het lectoraat Vernieuwingsonderwijs in 2014 een samenwerking aangegaan met onderwijsprofessionals van acht daltonscholen, een freinetschool en het
Welten-Instituut van de Open Universiteit. Vanuit deze samenwerking is het project iSelf ontstaan.
Onderdeel van dit project is de professionaliseringsaanpak iSelf. Deze aanpak is ontwikkeld op basis van wat uit wetenschappelijk onderzoek be
kend is over hoe je zelfsturend leren effectief moet bevorderen. iSelf leert leerkrachten om te gaan met kennis over zelfsturend leren. Er worden leerstrategieen aangereikt om te oefenen en om zelfsturend leren in de eigen lessen te kunnen integreren
. De pijlers van iSelf zijn: (1) expliciete instructie van zelfsturend leren, (2) integratie van de instructie van zelfsturend leren met de lesstof en (3) aansluiten op het individu.
Toepassen van iSelf op de eigen school betekent dat je van
en met elkaar leert. Deze insteek houdt in dat collega''s elkaar coachen en ondersteunen bij het toepassen van de pijlers die in dit handboek worden beschreven. Allereerst wordt ingegaan op de didactiek van iSelf en hoe deze concreet invulling krijg
t in de lesvoorbereiding en -uitvoering. Vervolgens wordt beschreven hoe collega''s elkaar kunnen begeleiden in het bevorderen van zelfsturend leren aan de hand van iSelf. Het is de bedoeling dat lerarenteams samen leren omgaan met kennis over zelfst
urend leren en leraren inzichten zelf toepassen in de les.
Auteurs van deze publicatie zijn:
Patrick Sins, Alieke van Dijk, Jory Tolkamp, Rene Berends, Emmy Vrieling, Conny Senders, Ineke Vermeulen, Anjo Mooren, Judith Smetsers, Margree
t de Boer, Hanneke Kroes, Willem Snel, Michelle Tiecken, Ellen van Drunen, Martineke van Heusden, Elke Melody, Marja Bus-sink, Alja de Lange, Hans Schemkes, Annelies Lubbers en Monique Hessels.
Welten-Instituut van de Open Universiteit. Vanuit deze samenwerking is het project iSelf ontstaan.
Onderdeel van dit project is de professionaliseringsaanpak iSelf. Deze aanpak is ontwikkeld op basis van wat uit wetenschappelijk onderzoek be
kend is over hoe je zelfsturend leren effectief moet bevorderen. iSelf leert leerkrachten om te gaan met kennis over zelfsturend leren. Er worden leerstrategieen aangereikt om te oefenen en om zelfsturend leren in de eigen lessen te kunnen integreren
. De pijlers van iSelf zijn: (1) expliciete instructie van zelfsturend leren, (2) integratie van de instructie van zelfsturend leren met de lesstof en (3) aansluiten op het individu.
Toepassen van iSelf op de eigen school betekent dat je van
en met elkaar leert. Deze insteek houdt in dat collega''s elkaar coachen en ondersteunen bij het toepassen van de pijlers die in dit handboek worden beschreven. Allereerst wordt ingegaan op de didactiek van iSelf en hoe deze concreet invulling krijg
t in de lesvoorbereiding en -uitvoering. Vervolgens wordt beschreven hoe collega''s elkaar kunnen begeleiden in het bevorderen van zelfsturend leren aan de hand van iSelf. Het is de bedoeling dat lerarenteams samen leren omgaan met kennis over zelfst
urend leren en leraren inzichten zelf toepassen in de les.
Auteurs van deze publicatie zijn:
Patrick Sins, Alieke van Dijk, Jory Tolkamp, Rene Berends, Emmy Vrieling, Conny Senders, Ineke Vermeulen, Anjo Mooren, Judith Smetsers, Margree
t de Boer, Hanneke Kroes, Willem Snel, Michelle Tiecken, Ellen van Drunen, Martineke van Heusden, Elke Melody, Marja Bus-sink, Alja de Lange, Hans Schemkes, Annelies Lubbers en Monique Hessels.
Leesfragment
Specificaties
- MerkLeonon Media
- GroepEDUCATIEVE UITGAVEN ALGEM
- Barcode9789492618313
- LeverstatusActief
Reviews
0.0/5.0
Gemiddelde uit 0 reviews
Meest behulpzame reviews
Nog geen reviews geschreven