- Boeken
- Informatief
- Gamma
- onderwijs algemeen
- pedagogiek
- JOHN DEWEY OVER OPVOEDING, ONDERWIJS EN BURGERSCHAP
DEWEY, JOHN
JOHN DEWEY OVER OPVOEDING, ONDERWIJS EN BURGERSCHAP
31,00incl BTW
Vertrouwd sinds 1927
Persoonlijke aandacht en advies
Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE
Meer dan 150.000 artikelen online
Omschrijving JOHN DEWEY OVER OPVOEDING, ONDERWIJS EN BURGERSCHAP
John Dewey (1859-1952) wordt algemeen beschouwd als de belangrijkste Amerikaanse filosoof en pedagoog van de twintigste eeuw. Zijn bekendheid en invloed strekken zich wereldwijd uit. Als reformpedagoog leverde Dewey een beslissende bijdrage aan onder
wijsvernieuwing, maar stond kritisch ten opzichte van het vernieuwen-om-het-vernieuwen.
Dewey schreef over uiteenlopende pedagogische vraagstukken, waarbij hij steeds de verbinding legde tussen opvoeding, onderwijs en democratisch burgerschap. Hi
j bedreef geen luchtfietserij: door zijn ervaring als hoofd van een experimentele school in Chicago waren zijn opvattingen stevig geworteld in een pedagogische praktijk. Veel daarvan is ook in onze tijd herkenbaar en prikkelend. Deweys ideeen zijn ze
er relevant voor actuele discussies over samenhang in het curriculum, burgerschapsvorming in basis- en voortgezet onderwijs en maatschappelijke stages.
In dit boek presenteert Joop Berding een keuze uit de rijkgevulde schatkamer van Deweys p
ublicaties, die meer dan zeventig jaar omspannen. Aan de hand van de vier thema?s ?opvoedend onderwijs?, ?spelen en leren?, ?leerinhouden en onderwijsmethode? en ?burgerschapsvorming? zijn deze teksten geordend en van een toelichting voorzien. Het ge
heel wordt voorafgegaan door een heldere inleiding in het werk van Dewey en zijn positie en betekenis voor opvoeding, onderwijs en democratisch burgerschap. Voor het eerst is nu een aantal sleutelteksten van Dewey in het Nederlands vertaald en kan ee
n breder publiek kennismaken met deze belangrijke denker.
wijsvernieuwing, maar stond kritisch ten opzichte van het vernieuwen-om-het-vernieuwen.
Dewey schreef over uiteenlopende pedagogische vraagstukken, waarbij hij steeds de verbinding legde tussen opvoeding, onderwijs en democratisch burgerschap. Hi
j bedreef geen luchtfietserij: door zijn ervaring als hoofd van een experimentele school in Chicago waren zijn opvattingen stevig geworteld in een pedagogische praktijk. Veel daarvan is ook in onze tijd herkenbaar en prikkelend. Deweys ideeen zijn ze
er relevant voor actuele discussies over samenhang in het curriculum, burgerschapsvorming in basis- en voortgezet onderwijs en maatschappelijke stages.
In dit boek presenteert Joop Berding een keuze uit de rijkgevulde schatkamer van Deweys p
ublicaties, die meer dan zeventig jaar omspannen. Aan de hand van de vier thema?s ?opvoedend onderwijs?, ?spelen en leren?, ?leerinhouden en onderwijsmethode? en ?burgerschapsvorming? zijn deze teksten geordend en van een toelichting voorzien. Het ge
heel wordt voorafgegaan door een heldere inleiding in het werk van Dewey en zijn positie en betekenis voor opvoeding, onderwijs en democratisch burgerschap. Voor het eerst is nu een aantal sleutelteksten van Dewey in het Nederlands vertaald en kan ee
n breder publiek kennismaken met deze belangrijke denker.
Specificaties
- MerkONBEKEND \ MERKLOOS
- GroepONDERWIJS ALGEMEEN (840)
- Barcode9789088500572
- LeverstatusActief
Reviews
0.0/5.0
Gemiddelde uit 0 reviews
Meest behulpzame reviews
Nog geen reviews geschreven