- Boeken
- Informatief
- Gamma
- communicatie alg.
- journalistiek
- JOURNALISTIEK DENKEN EN DOEN
KAASHOEK, PIET
JOURNALISTIEK DENKEN EN DOEN
52,95incl BTW
Vertrouwd sinds 1927
Persoonlijke aandacht en advies
Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE
Meer dan 150.000 artikelen online
Omschrijving JOURNALISTIEK DENKEN EN DOEN
Media doen er nog altijd toe. Bij plotselinge gebeurtenissen, bij een aanslag of crash. Of bij nieuws dat iedereen aangaat, zoals publicaties over sjoemelsoftware in de autobranche. Maar journalisten staan voor de uitdaging hun rol in de samenleving
opnieuw in te vullen om van toegevoegde waarde te blijven. Dankzij online media is het bereik van de media veel groter geworden. Het publiek is een factor van belang. Journalistiek denken en doen gaat over de veranderingen in het journalistieke commu
nicatieproces.
Hoe kunnen journalisten hun werk nu en in de toekomst doen? De auteurs bespreken in het boek het informatieparadigma en laten lezers nadenken over de manieren waarop ze zich tot hun publiek, hun informatie(bronnen), hun colle
ga''s en hun platforms verhouden. Wat in de media komt moet kwaliteit bezitten, betrouwbaar zijn en aansluiten bij het publiek. Journalistiek denken en doen biedt naast theorie veel praktische tips, cases en opdrachten. Op de bijbehorende website www
.journalistiekdenkenendoen.nl vinden studenten en docenten extra materiaal om mee te oefenen, zoals toetsen, cases, instructievideo''s en hulpprogramma''s.
Journalistiek denken en doen is geschreven voor hbo- en wo-studenten journalistiek,
communicatie en media. Daarnaast is deze uitgave ook interessant voor mediaprofessionals.
opnieuw in te vullen om van toegevoegde waarde te blijven. Dankzij online media is het bereik van de media veel groter geworden. Het publiek is een factor van belang. Journalistiek denken en doen gaat over de veranderingen in het journalistieke commu
nicatieproces.
Hoe kunnen journalisten hun werk nu en in de toekomst doen? De auteurs bespreken in het boek het informatieparadigma en laten lezers nadenken over de manieren waarop ze zich tot hun publiek, hun informatie(bronnen), hun colle
ga''s en hun platforms verhouden. Wat in de media komt moet kwaliteit bezitten, betrouwbaar zijn en aansluiten bij het publiek. Journalistiek denken en doen biedt naast theorie veel praktische tips, cases en opdrachten. Op de bijbehorende website www
.journalistiekdenkenendoen.nl vinden studenten en docenten extra materiaal om mee te oefenen, zoals toetsen, cases, instructievideo''s en hulpprogramma''s.
Journalistiek denken en doen is geschreven voor hbo- en wo-studenten journalistiek,
communicatie en media. Daarnaast is deze uitgave ook interessant voor mediaprofessionals.
Leesfragment
Specificaties
- MerkBOOM
- GroepCOMMUNICATIEKUNDE (810)
- Barcode9789089538109
- LeverstatusActief
Reviews
0.0/5.0
Gemiddelde uit 0 reviews
Meest behulpzame reviews
Nog geen reviews geschreven