- Boeken
- Informatief
- Beta
- informatica algemeen
- informatica managem.
- LEAN IT - THEORIE EN PRAKTIJK VAN LEAN IN EEN IT-OMGEVING
HEUNKS, JAN
LEAN IT - THEORIE EN PRAKTIJK VAN LEAN IN EEN IT-OMGEVING
49,00incl BTW
Vertrouwd sinds 1927
Persoonlijke aandacht en advies
Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE
Meer dan 150.000 artikelen online
Omschrijving LEAN IT - THEORIE EN PRAKTIJK VAN LEAN IN EEN IT-OMGEVING
Lean IT richt zich op het maximaliseren van waarde voor de klant door het minimaliseren van verspilling, dat wil zeggen: werk dat geen waarde toevoegt. De belangrijkste focus is het bereiken van operational excellence door verbeterde wendbaarheid, kwaliteit van dienstverlening en efficientie van processen. Het betekent dat alle medewerkers zich bezighouden met het bouwen van een klant- en waardegeorienteerde cultuur en dat zij worden betrokken bij de voortdurende verbetering van de dienstverlening, door het optimaliseren van IT-activiteiten en processen ter ondersteuning van de meest bedrijfskritische applicaties en IT-services.
Dit boek is onder andere gebaseerd op de bedrijfsbrede toepassing van de negen Lean IT principes, weergegeven in een vijflaagse piramide, zoals beschreven door Bell & Orzen en beschrijft op een heldere en eenduidige wijze:
* van Lean naar Lean IT,
* de toegevoegde waarde en de toepassing van Lean IT en
* de integratie in deanisatiestructuur.
Voor een organisatie heeft dit een grote impact:
* Lean IT heeft alles te maken met klantgerichtheid. De klant definieert hierbij wat de belangrijkste waarden zijn; de IT-processen worden ontwikkeld en onderhouden odeze waarden te kunnen leveren.
* Lean IT vereist een alomvattende aanpak in lijn met de integrale ketenbenadering, over alle lagen van de organisatie heen, dus zowel binnen als buiten de demandorganisatie maar ook binnen en buiten de supplyorganisatie.
* Lean IT is sterk gericht op de organisatiecultuur van de IT-omgeving en op de mensen die daarin werken, onder andere door middel van empowerment van medewerkers om hen permanent te betrekken bij het optimaliseren van processen.
Lean IT fungeert daarbij als het kompas om de dagelijkse activiteiten af te stemmen op de gekozen strategieen.
De inhoud van dit boek sluit aan op de Lean IT Foundation certificeringen van APMG en EXIN.
Dit boek is onder andere gebaseerd op de bedrijfsbrede toepassing van de negen Lean IT principes, weergegeven in een vijflaagse piramide, zoals beschreven door Bell & Orzen en beschrijft op een heldere en eenduidige wijze:
* van Lean naar Lean IT,
* de toegevoegde waarde en de toepassing van Lean IT en
* de integratie in deanisatiestructuur.
Voor een organisatie heeft dit een grote impact:
* Lean IT heeft alles te maken met klantgerichtheid. De klant definieert hierbij wat de belangrijkste waarden zijn; de IT-processen worden ontwikkeld en onderhouden odeze waarden te kunnen leveren.
* Lean IT vereist een alomvattende aanpak in lijn met de integrale ketenbenadering, over alle lagen van de organisatie heen, dus zowel binnen als buiten de demandorganisatie maar ook binnen en buiten de supplyorganisatie.
* Lean IT is sterk gericht op de organisatiecultuur van de IT-omgeving en op de mensen die daarin werken, onder andere door middel van empowerment van medewerkers om hen permanent te betrekken bij het optimaliseren van processen.
Lean IT fungeert daarbij als het kompas om de dagelijkse activiteiten af te stemmen op de gekozen strategieen.
De inhoud van dit boek sluit aan op de Lean IT Foundation certificeringen van APMG en EXIN.
Leesfragment
Specificaties
- MerkVan Haren Publishing
- GroepINFORMATICA ALGEMEEN(980)
- Barcode9789401800150
- LeverstatusActief
Reviews
0.0/5.0
Gemiddelde uit 0 reviews
Meest behulpzame reviews
Nog geen reviews geschreven