- Boeken
- Informatief
- Gamma
- economie en bedrijf2
- management alg.
- MANAGEMENT VAN PROCESSEN
HARDJONO, T.W.
MANAGEMENT VAN PROCESSEN
69,95incl BTW
Vertrouwd sinds 1927
Persoonlijke aandacht en advies
Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE
Meer dan 150.000 artikelen online
Omschrijving MANAGEMENT VAN PROCESSEN
4e DRUK
Processen zijn in feite datgene wat er in een organisatie werkelijk gebeurt. Zonder processen bestaat een organisatie gewoonweg niet. Zij vormen de verbindende schakel tussen de inrichting van de organisatie en de resultaten. Het boek Management van processen draait om procesmanagement. De manager vervult daarbij de rol van stimulator. Hij zorgt ervoor dat de medewerkers voldoende zijn toegerust om hun taak te vervullen, weet weerstanden te overwinnen en de procesgang vloeiend te laten verlopen. Het organiseren staat centraal; niet de organisatie of de hierarchie.
Om zijn doel te bereiken kan de manager hierbij putten uit verschillende inzichten en technieken. In dit boek worden die op een degelijke en toegankelijke manier uitgelegd. Zo is een speciale plaats ingeruimd voor SqEMER Procesmanagement. Dit is een methode waaronder verschillende manieren van denken over processen en organisaties vallen. Er wordt een overzicht gegeven van de definities die voor hetmanagen van processen zijn ontwikkeld en van manieren om ze toe te passen. Ook kwaliteitsmanagement is een belangrijk uitgangspunt. De inzichten die daaruit voortkomen en met name de ideeen uit het INK-managementmodel worden gebruikt om grip te krijgen op het definieren, besturen, beheersen en vernieuwen van processen.
''Management van processen'' is een nuttig en praktisch boek voor iedereen die zich in het fenomeen van processen wil verdiepen. Bijvoorbeeld om algemene bedrijfskundigekennis te vergaren, om zich kwaliteitsmanagement eigen te maken of om beter te begrijpen wat procesmanagement inhoudt.
Processen zijn in feite datgene wat er in een organisatie werkelijk gebeurt. Zonder processen bestaat een organisatie gewoonweg niet. Zij vormen de verbindende schakel tussen de inrichting van de organisatie en de resultaten. Het boek Management van processen draait om procesmanagement. De manager vervult daarbij de rol van stimulator. Hij zorgt ervoor dat de medewerkers voldoende zijn toegerust om hun taak te vervullen, weet weerstanden te overwinnen en de procesgang vloeiend te laten verlopen. Het organiseren staat centraal; niet de organisatie of de hierarchie.
Om zijn doel te bereiken kan de manager hierbij putten uit verschillende inzichten en technieken. In dit boek worden die op een degelijke en toegankelijke manier uitgelegd. Zo is een speciale plaats ingeruimd voor SqEMER Procesmanagement. Dit is een methode waaronder verschillende manieren van denken over processen en organisaties vallen. Er wordt een overzicht gegeven van de definities die voor hetmanagen van processen zijn ontwikkeld en van manieren om ze toe te passen. Ook kwaliteitsmanagement is een belangrijk uitgangspunt. De inzichten die daaruit voortkomen en met name de ideeen uit het INK-managementmodel worden gebruikt om grip te krijgen op het definieren, besturen, beheersen en vernieuwen van processen.
''Management van processen'' is een nuttig en praktisch boek voor iedereen die zich in het fenomeen van processen wil verdiepen. Bijvoorbeeld om algemene bedrijfskundigekennis te vergaren, om zich kwaliteitsmanagement eigen te maken of om beter te begrijpen wat procesmanagement inhoudt.
Reviews
0.0/5.0
Gemiddelde uit 0 reviews
Meest behulpzame reviews
Nog geen reviews geschreven