- Boeken
- Studie
- talen
- educatieve uitgaven algemeen
- MISDIAGNOSE EN DUBBELDIAGNOSE BIJ HOOGBEGAAFDHEID
WEBB, JAMES T.
MISDIAGNOSE EN DUBBELDIAGNOSE BIJ HOOGBEGAAFDHEID
53,00incl BTW
Vertrouwd sinds 1927
Persoonlijke aandacht en advies
Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE
Meer dan 150.000 artikelen online
Omschrijving MISDIAGNOSE EN DUBBELDIAGNOSE BIJ HOOGBEGAAFDHEID
Onze slimste, meest creatieve kinderen en volwassenen worden vaak over het hoofd gezien, verkeerd begrepen en onjuist gediagnosticeerd met een diagnose als ADHD, OCD, ODD of autisme. Bij hoogbegaafden die daadwerkelijk een beperking hebben worden hun
talenten vaak over het hoofd gezien. Te veel hoogbegaafde kinderen krijgen onjuiste diagnoses, onnodige medicatie of een niet passende behandeling.
Dit meervoudig bekroonde handboek helpt zorgprofessionals en ouders te verhelderen of het va
ak eigenzinnige gedrag ten dele voortkomt uit een bepaalde stoornis. Hierbij worden adviezen gegeven voor toepassing van deze kennis in de praktijk. Deze tweede editie is geheel herzien, aansluitend bij zowel de DSM-5 als de ICD-10, en is uitgebreid
met hoofstukken over verslaving, auto-immuunproblemen en leerstoornissen. Belangrijke onderwerpen zijn hierbij:
. Diagnoses die vaak bij hoogbegaafde kinderen en volwassenen worden gesteld.
. Typerende eigenschappen van hoogbega
eren en volwassenen.
. Kenmerken van gangbare misdiagnoses.
. Dubbel bijzonder zijn, bijvoorbeeld met hoogbegaafdheid en leermoeilijkheden.
. Richtlijnen om misdiagnostiek te voorkomen.
. Problemen in de ouder-kindre
ematiek bij hoogbegaafde volwassenen.
. Het selecteren van een begeleider of zorgprofessional.
Deze druk is een vertaling van de nieuwste Amerikaanse druk en de vertalers zijn Nederlandse experts die de informatie hebben omgezet naar d
Nederlandse situatie.
talenten vaak over het hoofd gezien. Te veel hoogbegaafde kinderen krijgen onjuiste diagnoses, onnodige medicatie of een niet passende behandeling.
Dit meervoudig bekroonde handboek helpt zorgprofessionals en ouders te verhelderen of het va
ak eigenzinnige gedrag ten dele voortkomt uit een bepaalde stoornis. Hierbij worden adviezen gegeven voor toepassing van deze kennis in de praktijk. Deze tweede editie is geheel herzien, aansluitend bij zowel de DSM-5 als de ICD-10, en is uitgebreid
met hoofstukken over verslaving, auto-immuunproblemen en leerstoornissen. Belangrijke onderwerpen zijn hierbij:
. Diagnoses die vaak bij hoogbegaafde kinderen en volwassenen worden gesteld.
. Typerende eigenschappen van hoogbega
eren en volwassenen.
. Kenmerken van gangbare misdiagnoses.
. Dubbel bijzonder zijn, bijvoorbeeld met hoogbegaafdheid en leermoeilijkheden.
. Richtlijnen om misdiagnostiek te voorkomen.
. Problemen in de ouder-kindre
ematiek bij hoogbegaafde volwassenen.
. Het selecteren van een begeleider of zorgprofessional.
Deze druk is een vertaling van de nieuwste Amerikaanse druk en de vertalers zijn Nederlandse experts die de informatie hebben omgezet naar d
Nederlandse situatie.
Leesfragment
Specificaties
- MerkONBEKEND \ MERKLOOS
- GroepEDUCATIEVE UITGAVEN ALGEM
- Barcode9789023256076
- LeverstatusActief
Reviews
0.0/5.0
Gemiddelde uit 0 reviews
Meest behulpzame reviews
Nog geen reviews geschreven