kantoorboek
0

POLS, REMKO VAN DER

NAAR EEN VRAAGGESTUURDE INFORMATIEVOORZIENING

57,95incl BTW
  • Vertrouwd sinds 1927

  • Persoonlijke aandacht en advies

  • Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE

  • Meer dan 150.000 artikelen online

Omschrijving NAAR EEN VRAAGGESTUURDE INFORMATIEVOORZIENING

ITIL, ASL en BiSL hebben als markstandaarden voor IT- en informatiemanagement
(beheer) een grote vlucht genomen. Om deze goed toe te kunnen passen worden ITbeheerdersgetraind in deze methodes en worden processen ingericht. Wat hierbij altijd spee
lt zijn vragen als: ?hoe hang ik dat nou op in de organisatie?, ?wie zijn de stakeholders en hoe betrek ik die? of ?wie is nou waarvoor verantwoordelijk?. Specifiek op het terrein van functioneel beheer en/of (business)informatiemanagement spreken we
hierbij over de inrichting van de vraagorganisatie van de informatievoorziening. In de zorgmarkt en met name bij de zorgorganisaties spelen omvangrijke veranderingen, veroorzaakt door de geintroduceerde marktwerking, maatschappelijke veranderingen e
n de (technologische) mogelijkheden voor een innovatieve zorg. Informatievoorziening
speelt hierbij steeds meer een cruciale rol. De ervaring leert dat de informatievoorziening alleen succesvol kan zijn wanneer deze direct vanuit de zorg en de be
drijfsvoering wordt aangestuurd. In de zorgsector betekent dit voor veel organisaties dat zij moeten en willen transformeren van een aanbodgestuurde naar een vraaggestuurde informatievoorziening.
Naar een vraaggestuurde infomatievoorziening is ge
schreven door experts op het gebied van de standaarden voor het beheer van IT en de informatievoorziening (IV). Zij brengen de werelden van IT en de business ? in dit geval de zorg en bedrijfsvoering daarvan ? bij elkaar. Dit combineren ze met hun ja
renlange beheerervaring in verschillende marktsegmenten, waardoor Naar een vraaggestuurde infomatievoorziening een praktisch boek is geworden. Het
biedt de lezers vanuit verschillende perspectieven en op verschillende niveaus handreikingen en bes
t practices. Een ieder die in zijn of haar organisatie met deze materie te maken krijgt, zal zich herkennen in de sprekende situaties en voorbeelden die in dit boek zijn uitgewerkt. Dit boek geeft zowel theorie als een praktijkcase die als rode draad
door het boekje loopt. Zo geeft het boek concrete handvatten voor de inrichting van businessinformatiemanagement in zorgorganisaties. Het boek is dan ook een handleiding voor management, informatiemanagement en functioneel beheer(ders). We beogen hi
ermee ook aan te sluiten met leerprogramma?s voor de zorg bij onderwijsinstellingen.

Specificaties

  • Merk
    BOOM
  • Groep
    INFORMATICA ALGEMEEN(980)
  • Barcode
    9789012582049
  • Leverstatus
    Actief

Reviews

0.0/5.0

Gemiddelde uit  0 reviews

Nog geen reviews geschreven