- Boeken
- Informatief
- Gamma
- economie en bedrijf2
- bedrijfskunde alg.
- NIET WEER EEN ONDERZOEK
STURM, MAGDELEEN
NIET WEER EEN ONDERZOEK
25,00incl BTW
Vertrouwd sinds 1927
Persoonlijke aandacht en advies
Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE
Meer dan 150.000 artikelen online
Omschrijving NIET WEER EEN ONDERZOEK
Jaarlijks worden duizenden onderzoeken in het publieke domein uitgevoerd. Die hebben lang niet allemaal de bedoelde gevolgen. Wil je voorkomen dat onderzoek in een la belandt?
Wees je bewust van het motief voor het onderzoek en maak keuzes in deonderzoeksopzet die daarbij passen. Voorkom dat de resultaten al vaststaan voordat het onderzoek is uitgevoerd, dat belanghebbenden de uitkomsten niet herkennen of dat conclusies niet overeind blijven.
Een onmisbaar boek voor alle onderzoekers, beleidsmakers, bestuurders en adviseurs die kiezen voor onderzoek met impact. Aan de hand van bekende en onbekende cases geven de auteurs een indringend beeld van de gevolgen van strategische en praktische keuzes voor en tijdens onderzoek voor het publieke domein. Deze keuzes bepalen de uiteindelijke impact van de onderzoeksresultaten. De auteurs geven concrete adviezen voor het doen van onderzoek dat (wel) leidt tot maatschappelijk resultaat. Hoe bedenk je de juiste onderzoeksvragen? Hoe stel je een sterk onderzoeksteam samen? Hoe werken opdrachtgever en onderzoeker succesvol samen? En hoe motiveer je belanghebbenden om ook met de resultaten aan de slag te gaan?
De zes auteurs werken bij Lysias als onderzoekende adviseurs en hebben jarenlange ervaring met onderzoeken in de publieke sector. Ze voerden samen met hun collega''s honderden onderzoeken uit voor gemeenten, provincies, maatschappelijke organisaties en ministeries. Dit boek is het resultaat van een zorgvuldige analyse van die ervaring.
Wees je bewust van het motief voor het onderzoek en maak keuzes in deonderzoeksopzet die daarbij passen. Voorkom dat de resultaten al vaststaan voordat het onderzoek is uitgevoerd, dat belanghebbenden de uitkomsten niet herkennen of dat conclusies niet overeind blijven.
Een onmisbaar boek voor alle onderzoekers, beleidsmakers, bestuurders en adviseurs die kiezen voor onderzoek met impact. Aan de hand van bekende en onbekende cases geven de auteurs een indringend beeld van de gevolgen van strategische en praktische keuzes voor en tijdens onderzoek voor het publieke domein. Deze keuzes bepalen de uiteindelijke impact van de onderzoeksresultaten. De auteurs geven concrete adviezen voor het doen van onderzoek dat (wel) leidt tot maatschappelijk resultaat. Hoe bedenk je de juiste onderzoeksvragen? Hoe stel je een sterk onderzoeksteam samen? Hoe werken opdrachtgever en onderzoeker succesvol samen? En hoe motiveer je belanghebbenden om ook met de resultaten aan de slag te gaan?
De zes auteurs werken bij Lysias als onderzoekende adviseurs en hebben jarenlange ervaring met onderzoeken in de publieke sector. Ze voerden samen met hun collega''s honderden onderzoeken uit voor gemeenten, provincies, maatschappelijke organisaties en ministeries. Dit boek is het resultaat van een zorgvuldige analyse van die ervaring.
Leesfragment
Specificaties
- MerkHAYSTACK, UITGEVERIJ
- GroepBEDRIJFSKUNDE ALG (800)
- Barcode9789461264756
- LeverstatusActief
Reviews
0.0/5.0
Gemiddelde uit 0 reviews
Meest behulpzame reviews
Nog geen reviews geschreven