kantoorboek
0

VERHOEVEN, ARDIENNE

ONBOARDING

47,50incl BTW
  • Vertrouwd sinds 1927

  • Persoonlijke aandacht en advies

  • Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE

  • Meer dan 150.000 artikelen online

Omschrijving ONBOARDING

Iedereen die aan een nieuwe baan begint, heeft verwachtingen. Van zijn baan, zijn collega''s, de organisatie waar hij gaat werken. Als die verwachtingen niet uitkomen, raakt een nieuwkomer teleurgesteld. Dan duurt het langer voordat hij productief wo
rdt; hij is minder betrokken of gaat zelfs op zoek naar een andere baan. Dat zijn gemiste kansen. Dit is te voorkomen door goede onboarding.

Geslaagde onboarding: een goede landing, verdieping en verbinding
Door goede onboarding staan ni
euwkomers sneller in hun kracht, weten ze beter wat er van hen verwacht wordt, bij wie ze terechtkunnen voor vragen en hoe de hazen lopen in een organisatie. Dat lukt niet alleen met handjes schudden bij binnenkomst en een uitleg over de regels en pr
ocedures. Het gaat om de fase erna. Dat vraagt om een commitment van de organisatie en de medewerker gedurende de eerste maanden na binnenkomst.
En de inzet van de juiste tools en mensen. Bij een geslaagde onboarding voelt een nieuwe medewerker z
ich lid van het team. Hij voelt zich thuis bij de organisatie en heeft aansluiting bij de cultuur en hij heeft een goed netwerk opgebouwd binnen de organisatie.

Inhoud van het boek
Uitgebreid behandelt dit boek alle aspecten die belangr
ijk zijn voor een goede onboarding. Op de eerste plaats natuurlijk het managen van verwachtingen, maar ook het maken van een strategisch onboardingplan. Een belangrijk uitgangspunt daarbij vormen de individuele medewerkers. De onboarding wordt gebouw
d om hun verwachtingen en ervaringen. Het boek bevat praktische tips voor bijvoorbeeld het leren kennen van culturen en het opzetten van peer-coaching.

Over de auteur
Ardienne Verhoeven (1967) is oprichter en eigenaar van Workwonders. Wo
rkwonders is gespecialiseerd in recruitment en onboarding. Eerder schreef ze de succesvolle boeken Recruitment en Onboarding, blijvend succes van nieuwe medewerkers. Ardienne werkte voor grote organisaties als KPN, Unilever, Oce en NXP, maar ook voor
not-forprofitorganisaties in de zorg en bij de overheid. Ze schrijft columns en geeft lezingen en
colleges over de instroom van personeel.

Specificaties

  • Merk
    VAKMEDIANET
  • Groep
    BEDRIJFSKUNDE ALG (800)
  • Categorieën
    personeel en organ.
  • Barcode
    9789462156135
  • Leverstatus
    Actief

Reviews

0.0/5.0

Gemiddelde uit  0 reviews

Nog geen reviews geschreven