FISCHER, TOM
ONDERZOEK DOEN!
49,95incl BTW
Vertrouwd sinds 1927
Persoonlijke aandacht en advies
Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE
Meer dan 150.000 artikelen online
Omschrijving ONDERZOEK DOEN!
. Praktische methode voor kwantitatief en kwalitatief onderzoek;
. met uitgebreide aandacht voor online-onderzoek;
. geschikt voor cursussen van 2, 3 of 4 EC.
Voor stages en (afstudeer)opdrachten moeten studenten regelmatig
ericht onderzoek doen. Om studenten hiervoor te enthousiasmeren en van de juiste kennis en vaardigheden te voorzien, schreven Tom Fischer en Mark Julsing het boek Onderzoek doen! Deze methode behandelt zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek en
is geschikt voor cursussen van 2,3 of 4 EC.
Onderzoek doen! is een aansprekende en eigentijdse uitgave, die aansluit bij de belevingswereld van studenten. De opbouw volgt de stappen van het onderzoeksproces. Elk hoofdstuk vermeldt de leerdoe
len en eindigt met een samenvatting en opdrachten. Onderzoek doen! besteedt volop aandacht aan online-onderzoek en steekproeven, bevat handige checklists en een actuele casus die direct betrekking heeft op het afstuderen.
Deze vierde editie
van Onderzoek doen! is geactualiseerd en richt zich meer op de toepasbaarheid van gevonden resultaten in het bedrijfsleven en het over het voetlicht kunnen brengen van gevonden resultaten, adviezen en ontwikkelde beroepsproducten.
Doelg
roep:
Onderzoek doen! is hbo-breed inzetbaar, voor alle opleidingen en voor alle fasen.
Digitaal materiaal:
Studenten vinden op Hoger onderwijs online nuttige links per hoofdstuk en handige checklists. Docenten kunnen er extra l
esmateriaal per hoofdstuk, sheets, uitwerkingen en PowerPointslides downloaden.
Over de auteur(s):
Tom Fischer is hogeschooldocent en leerlijnexpert toegepast onderzoek aan het instituut voor marketingmanagement aan de Hanzehogescho
ol Groningen. Naast het ontwikkelen en verzorgen van het onderwijs op het gebied van toegepast onderzoek, begeleidt hij veel afstudeerstudenten bij hun afstudeeronderzoek. Verder is hij verbonden aan het lectoraat Marklinq als onderzoeker. Tom is coa
uteur van diverse Noordhoff-boeken, waaronder Basisboek Methoden en technieken (Noordhoff, 2021) en Basisboek Kwalitatief onderzoek (Noordhoff, 2021).
Mark Julsing heeft werkervaring als (markt)onderzoeker aan zowel de bureau- als de opdrach
tgeverszijde bij onderzoeksbureau Hanzeconnect, de NCRV, de Persgroep, Eredivisie Media & Marketing CV en Noordhoff. Zijn expertise ligt vooral op het gebied van bestaande data en kwantitatief onderzoek. Mark is coauteur van een zestal andere boeken
bij Noordhoff, waaronder Basisboek Methoden en technieken (Noordhoff, 2021) en Basisboek Kwalitatief onderzoek (Noordhoff, 2021).
. met uitgebreide aandacht voor online-onderzoek;
. geschikt voor cursussen van 2, 3 of 4 EC.
Voor stages en (afstudeer)opdrachten moeten studenten regelmatig
ericht onderzoek doen. Om studenten hiervoor te enthousiasmeren en van de juiste kennis en vaardigheden te voorzien, schreven Tom Fischer en Mark Julsing het boek Onderzoek doen! Deze methode behandelt zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek en
is geschikt voor cursussen van 2,3 of 4 EC.
Onderzoek doen! is een aansprekende en eigentijdse uitgave, die aansluit bij de belevingswereld van studenten. De opbouw volgt de stappen van het onderzoeksproces. Elk hoofdstuk vermeldt de leerdoe
len en eindigt met een samenvatting en opdrachten. Onderzoek doen! besteedt volop aandacht aan online-onderzoek en steekproeven, bevat handige checklists en een actuele casus die direct betrekking heeft op het afstuderen.
Deze vierde editie
van Onderzoek doen! is geactualiseerd en richt zich meer op de toepasbaarheid van gevonden resultaten in het bedrijfsleven en het over het voetlicht kunnen brengen van gevonden resultaten, adviezen en ontwikkelde beroepsproducten.
Doelg
roep:
Onderzoek doen! is hbo-breed inzetbaar, voor alle opleidingen en voor alle fasen.
Digitaal materiaal:
Studenten vinden op Hoger onderwijs online nuttige links per hoofdstuk en handige checklists. Docenten kunnen er extra l
esmateriaal per hoofdstuk, sheets, uitwerkingen en PowerPointslides downloaden.
Over de auteur(s):
Tom Fischer is hogeschooldocent en leerlijnexpert toegepast onderzoek aan het instituut voor marketingmanagement aan de Hanzehogescho
ol Groningen. Naast het ontwikkelen en verzorgen van het onderwijs op het gebied van toegepast onderzoek, begeleidt hij veel afstudeerstudenten bij hun afstudeeronderzoek. Verder is hij verbonden aan het lectoraat Marklinq als onderzoeker. Tom is coa
uteur van diverse Noordhoff-boeken, waaronder Basisboek Methoden en technieken (Noordhoff, 2021) en Basisboek Kwalitatief onderzoek (Noordhoff, 2021).
Mark Julsing heeft werkervaring als (markt)onderzoeker aan zowel de bureau- als de opdrach
tgeverszijde bij onderzoeksbureau Hanzeconnect, de NCRV, de Persgroep, Eredivisie Media & Marketing CV en Noordhoff. Zijn expertise ligt vooral op het gebied van bestaande data en kwantitatief onderzoek. Mark is coauteur van een zestal andere boeken
bij Noordhoff, waaronder Basisboek Methoden en technieken (Noordhoff, 2021) en Basisboek Kwalitatief onderzoek (Noordhoff, 2021).
Leesfragment
Specificaties
- MerkONBEKEND \ MERKLOOS
- GroepEXACTE WETENSCHAP (910)
- Barcode9789001078119
- LeverstatusActief
Reviews
0.0/5.0
Gemiddelde uit 0 reviews
Meest behulpzame reviews
Nog geen reviews geschreven