- Boeken
- Informatief
- Gamma
- onderwijs algemeen
- orthopedagogiek
- PASSEND ONDERWIJZEN MET CO-TEACHING
FLUIJT, E.M.J.
PASSEND ONDERWIJZEN MET CO-TEACHING
29,95incl BTW
Vertrouwd sinds 1927
Persoonlijke aandacht en advies
Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE
Meer dan 150.000 artikelen online
Omschrijving PASSEND ONDERWIJZEN MET CO-TEACHING
De Wet op Passend Onderwijs (2014) in Nederland en het M-Decreet (2015) in Vlaanderen hebben beiden tot doel meer inclusieve leeromgevingen
voor leerlingen te bieden. Co-teaching wordt internationaal beschouwd als een effectieve strategie om onde
rwijs te verzorgen aan hyper diverse
groepen. Vier deelstudies geven inzicht in de wijze waarop co-teaching teams hun pedagogische benadering vormgeven in het concrete handelen
en bespreken de uitdagingen waar co-teachers zich voor geplaatst
zien. In het inleidend kader wordt de Nederlandse en Vlaamse beleidsmatige
context geschetst, waarbinnen de vier deelstudies naar co-teaching zijn gesitueerd. De deelstudies bestaan uit een literatuurstudie en drie verkenningen die zich richten o
p de betekenisverlening van startende, ervaren en begeleidende co-teachers. In het uitleidend kader worden de resultaten van de deelstudies besproken:
1. De betekenis van co-teaching: van technisch instructie- en samenwerkingsmodel naar een waar
denbewust pedagogisch onderwijsmodel;
2. Co-teaching en de wisselwerking met de onderwijsdomeinen kwalificatie, socialisatie en subjectvorming; 3. Zes bewegingen in co-teaching praktijken die bijdragen aan normatieve professionaliteit;
4. De
fases van pro-activiteit en veerkracht in co-teaching teams. Dr. Dian Fluijt is docent bij het Seminarium voor Orthopedagogiek en lid
van het lectoraat Normatieve Professionalisering (Hogeschool Utrecht). Daarnaast is zij oprichter van ''De Onde
rwijsMENSen''. Eerder schreef zij de boeken Prisma Co-Teaching (2014) en Samen Lesgeven (co-auteurs: Prof. Elke Struyf en Prof. Cok Bakker).
voor leerlingen te bieden. Co-teaching wordt internationaal beschouwd als een effectieve strategie om onde
rwijs te verzorgen aan hyper diverse
groepen. Vier deelstudies geven inzicht in de wijze waarop co-teaching teams hun pedagogische benadering vormgeven in het concrete handelen
en bespreken de uitdagingen waar co-teachers zich voor geplaatst
zien. In het inleidend kader wordt de Nederlandse en Vlaamse beleidsmatige
context geschetst, waarbinnen de vier deelstudies naar co-teaching zijn gesitueerd. De deelstudies bestaan uit een literatuurstudie en drie verkenningen die zich richten o
p de betekenisverlening van startende, ervaren en begeleidende co-teachers. In het uitleidend kader worden de resultaten van de deelstudies besproken:
1. De betekenis van co-teaching: van technisch instructie- en samenwerkingsmodel naar een waar
denbewust pedagogisch onderwijsmodel;
2. Co-teaching en de wisselwerking met de onderwijsdomeinen kwalificatie, socialisatie en subjectvorming; 3. Zes bewegingen in co-teaching praktijken die bijdragen aan normatieve professionaliteit;
4. De
fases van pro-activiteit en veerkracht in co-teaching teams. Dr. Dian Fluijt is docent bij het Seminarium voor Orthopedagogiek en lid
van het lectoraat Normatieve Professionalisering (Hogeschool Utrecht). Daarnaast is zij oprichter van ''De Onde
rwijsMENSen''. Eerder schreef zij de boeken Prisma Co-Teaching (2014) en Samen Lesgeven (co-auteurs: Prof. Elke Struyf en Prof. Cok Bakker).
Specificaties
- MerkGlobal Academic Press
- GroepONDERWIJS ALGEMEEN (840)
- Barcode9789493019478
- LeverstatusActief
Reviews
0.0/5.0
Gemiddelde uit 0 reviews
Meest behulpzame reviews
Nog geen reviews geschreven