kantoorboek
0

STAVEREN, REMKE VAN

PATIENTGERICHT COMMUNICEREN

43,25incl BTW
  • Vertrouwd sinds 1927

  • Persoonlijke aandacht en advies

  • Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE

  • Meer dan 150.000 artikelen online

Omschrijving PATIENTGERICHT COMMUNICEREN

Goede zorg begint bij goede communicatie
Goede, herstelondersteundende zorg begint bij goed communiceren. Je richt je daarbij op de patient: wat is er aan de hand? Wat heeft hij nodig? Je wilt contact maken, subtiel invoegen, echt luisteren naar
de patient (en zijn naasten), om vervolgens samen te werken aan diens herstel. Daarvoor moet je als hulpverlener echt zijn, empathie tonen en flexibel durven zijn. Soms ben je de redder in nood, maar meestal ben je een gelijkwaardige gesprekspartner.


Herziene derde druk
Wat is er nieuw in deze derde druk? Naast dat het hele boek is opgefrist, zijn de hoofdstukken Lastige interacties en Claimend gedrag geupdatet en samengevoegd tot een nieuw hoofdstuk: Lastige interactiepatronen. Het
hoofdstuk Somatisch onvoldoende verklaarde lichamelijke klachten (SOLK) is geheel herzien en heet nu Aanhoudende lichamelijke klachten (ALK). Nieuw is het hoofdstuk over autisme.

Dit heldere en praktische boek biedt inspiratie aan alle hulp
verleners in de medische praktijk en daarbuiten. Als goede zorg begint bij goed communiceren, dan is Patientgericht communiceren: Gids voor de medische praktijk de basis.

MedCom-app
MedCom is een unieke zorg-communicatie-app waarmee je j
e in minder dan 15 seconden voorbereidt op een gesprek met een patient. De gespreksvaardigheden zijn patientgericht: naast respectvol en effectief, zo veel mogelijk wetenschappelijk verantwoord. Handig voor in de spreekkamer, op de afdeling of bij de
patient thuis. In verband met de herziening van het boek is ook de app geheel herzien.

Specificaties

  • Merk
    BOOM
  • Groep
    GENEESKUNDE ALGEMEEN(870)
  • Barcode
    9789024464289
  • Leverstatus
    Actief

Reviews

0.0/5.0

Gemiddelde uit  0 reviews

Nog geen reviews geschreven