- Boeken
- Studie
- talen
- educatieve uitgaven algemeen
- PERSPECTIEVEN OP MONTESSORI
BERENDS, RENE
PERSPECTIEVEN OP MONTESSORI
20,95incl BTW
Vertrouwd sinds 1927
Persoonlijke aandacht en advies
Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE
Meer dan 150.000 artikelen online
Omschrijving PERSPECTIEVEN OP MONTESSORI
Een montessorischool is een school waar volgens het pedagogische concept van Maria Montessori gewerkt wordt. Haar gedachtegoed wordt door montessorianen niet alleen als inspiratiebron gebruikt, maar toch vooral ook als een leidraad gezien voor het vo
rmgeven van een montessorionderwijspraktijk, want Montessori''s uitgangspunten worden ook in deze moderne tijd nog altijd als waardevol gezien en gebruikt om er onderwijs op te bouwen.
Toch is er wel discussie. Het is nooit echt duidelijk ge
worden tussen welke uitersten de praktijk van het montessorionderwijs mag bewegen en welke variaties er mogelijk zijn binnen het concept. Dat betekent dat het gedachtegoed voor een deel bloot staat aan interpretaties.
Daarnaast is er ook de
breed gedragen wens om het montessoriconcept door te ontwikkelen. Er komen nieuwe materialen op de markt en vanuit het oorspronkelijke gedachtegoed worden antwoorden gezocht op vragen die de moderne tijd aan professionals en aan schoolteams stelt.
/>
Op zulke vragen zoeken alle montessorianen antwoorden. Iedere onderwijsprofessionals binnen de beweging reflecteert op het gedachtegoed en op zijn eigen praktijk en daarbij ontwikkelt hij een perspectief op wat de essentie van het montessorige
dachtegoed in de 21ste-eeuw inhoudt: waartoe voeden we kinderen op? En op welke wijze kunnen we de daarbij gestelde doelen op een effectieve en efficiente manier realiseren?
In Perspectieven op Montessori komen tien ervaren collega''s aan he
t woord over hun persoonlijke perspectief op montessorionderwijs. De bedoeling daarvan is niet om een soort ''grootste gemene deler'' te zoeken, maar om de lezer aan het denken te zetten over het eigen perspectief en op zoek te gaan naar eigen antwoo
rden op wat montessori in deze tijd betekent.
De tien geinterviewde collega''s zijn opleiders, begeleiders en directeuren: Danielle Teunissen-Kanters, Debbie van de Burgh, Irma Pieper, Jaap de Brouwer, Joelle de Groot, Liene Hendriksen, Maa
ike Kramer, Maarten Stuifbergen, Robert van Woudenberg en Tessa Wessels.
Het boek wordt afgesloten met een hoofdstuk waarin Patrick Sins de tien bijdragen samenbrengt en becommentarieerd.
rmgeven van een montessorionderwijspraktijk, want Montessori''s uitgangspunten worden ook in deze moderne tijd nog altijd als waardevol gezien en gebruikt om er onderwijs op te bouwen.
Toch is er wel discussie. Het is nooit echt duidelijk ge
worden tussen welke uitersten de praktijk van het montessorionderwijs mag bewegen en welke variaties er mogelijk zijn binnen het concept. Dat betekent dat het gedachtegoed voor een deel bloot staat aan interpretaties.
Daarnaast is er ook de
breed gedragen wens om het montessoriconcept door te ontwikkelen. Er komen nieuwe materialen op de markt en vanuit het oorspronkelijke gedachtegoed worden antwoorden gezocht op vragen die de moderne tijd aan professionals en aan schoolteams stelt.
/>
Op zulke vragen zoeken alle montessorianen antwoorden. Iedere onderwijsprofessionals binnen de beweging reflecteert op het gedachtegoed en op zijn eigen praktijk en daarbij ontwikkelt hij een perspectief op wat de essentie van het montessorige
dachtegoed in de 21ste-eeuw inhoudt: waartoe voeden we kinderen op? En op welke wijze kunnen we de daarbij gestelde doelen op een effectieve en efficiente manier realiseren?
In Perspectieven op Montessori komen tien ervaren collega''s aan he
t woord over hun persoonlijke perspectief op montessorionderwijs. De bedoeling daarvan is niet om een soort ''grootste gemene deler'' te zoeken, maar om de lezer aan het denken te zetten over het eigen perspectief en op zoek te gaan naar eigen antwoo
rden op wat montessori in deze tijd betekent.
De tien geinterviewde collega''s zijn opleiders, begeleiders en directeuren: Danielle Teunissen-Kanters, Debbie van de Burgh, Irma Pieper, Jaap de Brouwer, Joelle de Groot, Liene Hendriksen, Maa
ike Kramer, Maarten Stuifbergen, Robert van Woudenberg en Tessa Wessels.
Het boek wordt afgesloten met een hoofdstuk waarin Patrick Sins de tien bijdragen samenbrengt en becommentarieerd.
Leesfragment
Specificaties
- MerkLeonon Media
- GroepEDUCATIEVE UITGAVEN ALGEM
- Barcode9789492618405
- LeverstatusActief
Reviews
0.0/5.0
Gemiddelde uit 0 reviews
Meest behulpzame reviews
Nog geen reviews geschreven