- Boeken
- Informatief
- Gamma
- onderwijs algemeen
- pedagogiek
- PEUTEREN EN KLEUTEREN
GRIFT, BETSY VAN DE
PEUTEREN EN KLEUTEREN
29,95incl BTW
Vertrouwd sinds 1927
Persoonlijke aandacht en advies
Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE
Meer dan 150.000 artikelen online
Omschrijving PEUTEREN EN KLEUTEREN
''Op het schoolplein, bij de peuters, of binnen een IKC komen ze elkaar tegen, de kinderopvang en het primair onderwijs. En het is een wat gespannen ontmoeting: beide sectoren hebben in hun cultuur-historische achtergrond, wetenschap en theoretische
tradities een eigen opvatting over wat spelen en leren bij jonge kinderen betekent. Maar ze delen ook wat. Een wereldwijde professionaliserinMaar professionalisering van de opvoeding en het onderwijs aan het jonge kind. Dat is een lonkend perspectief
. Peuteren en Kleuteren gaat in op die toenemende professionalisering, maar analyseert ook de verschillen in achtergrond tussen kinderopvang en onderwijs. Het biedt vervolgens een diepgaande neurowetenwetenschappelijke benadering van de bijzondere ma
nier waarop jonge kinderen leren. Want het jonge kind leert anders dan het nog iets jongere kind en ook weer anders dan het oudere kind. En het maakt niet uit hoe wij dat nou noemen, spelen of leren, het zijn autonome en krachtige leerwezens! Thema''
s: neurowetenschap, breinontwikkeling,
zelfbewustzijn, zintuigen, patroonherkenning, autonoom leren, cognitief leren, intelligentie, spelen, redeneren,
executieve functies, taal en rekenen. Peuteren en Kleuteren is een uniek, praktijk geinspi
reerd en toegankelijk theorieboek voor de (aankomende) jonge kind professional. Het bevat een ''in-1-oogopslag-model'' waarin de samenhang van de ontwikkelingsgebieden en breinfuncties bij kinderen tussen 2,5 en 6 jaar zichtbaar wordt. Met uitgebreid
e wetenschappelijke en theoretische APA-referenties.
tradities een eigen opvatting over wat spelen en leren bij jonge kinderen betekent. Maar ze delen ook wat. Een wereldwijde professionaliserinMaar professionalisering van de opvoeding en het onderwijs aan het jonge kind. Dat is een lonkend perspectief
. Peuteren en Kleuteren gaat in op die toenemende professionalisering, maar analyseert ook de verschillen in achtergrond tussen kinderopvang en onderwijs. Het biedt vervolgens een diepgaande neurowetenwetenschappelijke benadering van de bijzondere ma
nier waarop jonge kinderen leren. Want het jonge kind leert anders dan het nog iets jongere kind en ook weer anders dan het oudere kind. En het maakt niet uit hoe wij dat nou noemen, spelen of leren, het zijn autonome en krachtige leerwezens! Thema''
s: neurowetenschap, breinontwikkeling,
zelfbewustzijn, zintuigen, patroonherkenning, autonoom leren, cognitief leren, intelligentie, spelen, redeneren,
executieve functies, taal en rekenen. Peuteren en Kleuteren is een uniek, praktijk geinspi
reerd en toegankelijk theorieboek voor de (aankomende) jonge kind professional. Het bevat een ''in-1-oogopslag-model'' waarin de samenhang van de ontwikkelingsgebieden en breinfuncties bij kinderen tussen 2,5 en 6 jaar zichtbaar wordt. Met uitgebreid
e wetenschappelijke en theoretische APA-referenties.
Leesfragment
Specificaties
- MerkONBEKEND \ MERKLOOS
- GroepONDERWIJS ALGEMEEN (840)
- Barcode9789493303447
- LeverstatusActief
Reviews
0.0/5.0
Gemiddelde uit 0 reviews
Meest behulpzame reviews
Nog geen reviews geschreven