- Boeken
- Studie
- talen
- educatieve uitgaven algemeen
- PLG: LERAREN LEREN SAMEN
DUFOUR, RICHARD
PLG: LERAREN LEREN SAMEN
51,00incl BTW
Vertrouwd sinds 1927
Persoonlijke aandacht en advies
Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE
Meer dan 150.000 artikelen online
Omschrijving PLG: LERAREN LEREN SAMEN
De afgelopen jaren is steeds duidelijker geworden dat de kwaliteit van het onderwijs vooral afhankelijk is van de kwaliteit van de leraren: hun professionaliteit, gedeelde verantwoordelijkheid voor het leren van de leerlingen, de onderlinge samenwerking en het resultaatgerichte werken bepalen in hoge mate de leeropbrengsten van de leerlingen.
Deze uitgave legt de focus op leren en op leerresultaten, vanuit de overtuiging dat alle kinderen kunnen leren, ongeacht hun capaciteiten. Het boek beschrijft hoe leraren in samenwerking met elkaar, met een gevoel van gedeelde verantwoordelijkheid, hun school ontwikkelen tot een professionele leergemeenschap waarin alle leerlingen op het hoogst mogelijke niveau leren. De leraren zoeken samen naar verbetering en naar de beste onderwijspraktijken. Richard DuFour en zijn collega''s verwoorden de accenten van een professionele leergemeenschap kernachtig in enkele vragen die leidend zijn:
* Wat moeten de leerlingen leren?
* Hoe weten we ofze iets wel of niet geleerd hebben?
* Wat doen we als de leerlingen de beoogde doelen niet gehaald hebben?
De ontwikkeling van de school tot een professionele leergemeenschap omvat geen nieuw project of de zoveelste vernieuwing voor uw school. Het is een verandering die de cultuur en de structuur van de school fundamenteel raakt. Het is een complex, maar uitdagend proces dat zijn vruchten zal afwerpen.
"Een zeer bruikbaar boek, met praktische adviezen en talrijke casussen. Er is oogvoor valkuilen die schoolleiders kunnen tegenkomen en voor de rol van bovenschools management en bestuur bij het ontwikkelen van professionele leergemeenschappen."
Eric Verbiest (introduceerde PLG in Nederland)
Deze uitgave legt de focus op leren en op leerresultaten, vanuit de overtuiging dat alle kinderen kunnen leren, ongeacht hun capaciteiten. Het boek beschrijft hoe leraren in samenwerking met elkaar, met een gevoel van gedeelde verantwoordelijkheid, hun school ontwikkelen tot een professionele leergemeenschap waarin alle leerlingen op het hoogst mogelijke niveau leren. De leraren zoeken samen naar verbetering en naar de beste onderwijspraktijken. Richard DuFour en zijn collega''s verwoorden de accenten van een professionele leergemeenschap kernachtig in enkele vragen die leidend zijn:
* Wat moeten de leerlingen leren?
* Hoe weten we ofze iets wel of niet geleerd hebben?
* Wat doen we als de leerlingen de beoogde doelen niet gehaald hebben?
De ontwikkeling van de school tot een professionele leergemeenschap omvat geen nieuw project of de zoveelste vernieuwing voor uw school. Het is een verandering die de cultuur en de structuur van de school fundamenteel raakt. Het is een complex, maar uitdagend proces dat zijn vruchten zal afwerpen.
"Een zeer bruikbaar boek, met praktische adviezen en talrijke casussen. Er is oogvoor valkuilen die schoolleiders kunnen tegenkomen en voor de rol van bovenschools management en bestuur bij het ontwikkelen van professionele leergemeenschappen."
Eric Verbiest (introduceerde PLG in Nederland)
Leesfragment
Specificaties
- MerkBazalt Educatieve Uitgaven
- GroepEDUCATIEVE UITGAVEN ALGEM
- Barcode9789461182241
- LeverstatusActief
Reviews
0.0/5.0
Gemiddelde uit 0 reviews
Meest behulpzame reviews
Nog geen reviews geschreven