CHOI, BINNA
PRACTICING ART INTERNATIONALLY
25,00incl BTW
Vertrouwd sinds 1927
Persoonlijke aandacht en advies
Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE
Meer dan 150.000 artikelen online
Omschrijving PRACTICING ART INTERNATIONALLY
What is at stake in this book is an attempt to de-align the discussion of international art practice from the rhetoric of globalization and an exclusive focus on the contemporary. Instead, it seeks to trace a genealogy of trans-local practices, with
histories and methods that link to networks of friendship and solidarity, and of the visual arts as participating in a longer history of contact between individuals motivated by shared interests and struggles. Visual art is not limited to a disciplin
e but rather thought of as a practice, able to generate encounters, ways of life, and historical narratives in a different register.
This is reflected in Practising Art Internationally through a set of concrete examples, including an account of
an artist assembly from the 1990s running counter to an art fair, an alliance with migrant workers, a class-based critique within international feminism, transcultural ways of life from the LGBT community, analysis of work conditions in cultural inst
itutions, early twentieth-century cosmopolitanism in India and its links to progressive movements worldwide, as a well as pan-Africanism in the second half of the twentieth century under the intensive reworking of colonized territories as new nation-
states.
Dit boek richt zich op de rol die kunst speelt in de geschiedenis en het heden van transnationale netwerken van vriendschap en solidariteit. Het wil de discussie over internationale beeldende kunst loskoppelen van de beperkte focus o
p globalisering en het hedendaagse en laten zien dat de beeldende kunst onderdeel is van een lange geschiedenis van internationaal contact tussen emancipatiebewegingen. Beeldende kunst wordt daarbij opgevat als een praktijk die ontmoetingen mogelijk
maakt en die nieuwe manieren van leven en alternatieve historische narratieven faciliteert.
In Practising Art Internationally wordt die emanciperende internationale praktijk onderzocht via concrete voorbeelden. De casestudies zijn internationaal
georienteerd en gaan onder andere over bondgenootschappen met arbeidsmigranten, klasse-georienteerde feministische kritiek, transculturele LGBT-levens, een analyse van de arbeidsomstandigheden in culturele instellingen, vroeg-twintigste-eeuws Indiaa
s kosmopolitisme en panafrikanisme in de postkoloniale tijd.
histories and methods that link to networks of friendship and solidarity, and of the visual arts as participating in a longer history of contact between individuals motivated by shared interests and struggles. Visual art is not limited to a disciplin
e but rather thought of as a practice, able to generate encounters, ways of life, and historical narratives in a different register.
This is reflected in Practising Art Internationally through a set of concrete examples, including an account of
an artist assembly from the 1990s running counter to an art fair, an alliance with migrant workers, a class-based critique within international feminism, transcultural ways of life from the LGBT community, analysis of work conditions in cultural inst
itutions, early twentieth-century cosmopolitanism in India and its links to progressive movements worldwide, as a well as pan-Africanism in the second half of the twentieth century under the intensive reworking of colonized territories as new nation-
states.
Dit boek richt zich op de rol die kunst speelt in de geschiedenis en het heden van transnationale netwerken van vriendschap en solidariteit. Het wil de discussie over internationale beeldende kunst loskoppelen van de beperkte focus o
p globalisering en het hedendaagse en laten zien dat de beeldende kunst onderdeel is van een lange geschiedenis van internationaal contact tussen emancipatiebewegingen. Beeldende kunst wordt daarbij opgevat als een praktijk die ontmoetingen mogelijk
maakt en die nieuwe manieren van leven en alternatieve historische narratieven faciliteert.
In Practising Art Internationally wordt die emanciperende internationale praktijk onderzocht via concrete voorbeelden. De casestudies zijn internationaal
georienteerd en gaan onder andere over bondgenootschappen met arbeidsmigranten, klasse-georienteerde feministische kritiek, transculturele LGBT-levens, een analyse van de arbeidsomstandigheden in culturele instellingen, vroeg-twintigste-eeuws Indiaa
s kosmopolitisme en panafrikanisme in de postkoloniale tijd.
Specificaties
- MerkONBEKEND \ MERKLOOS
- GroepKUNST ALGEMEEN (640)
- Barcode9789492095619
- LeverstatusActief
Reviews
0.0/5.0
Gemiddelde uit 0 reviews
Meest behulpzame reviews
Nog geen reviews geschreven