- Boeken
- Informatief
- Gamma
- communicatie alg.
- communicatie alg.
- PRAKTISCH PERSBELEID
WAARDENBURG, M.
PRAKTISCH PERSBELEID
34,50incl BTW
Dit boek wordt geprint en duurt gemiddeld 5 werkdagen
Vertrouwd sinds 1927
Persoonlijke aandacht en advies
Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE
Meer dan 150.000 artikelen online
Omschrijving PRAKTISCH PERSBELEID
Praktisch persbeleid:
Het organiseren van perscontacten
Contacten met de pers zijn in iedere onderneming van wezenlijk
belang. Hoe die contacten moeten verlopen, wordt vastgelegd in het
persbeleid van de onderneming. Daarin staat zowel beschreven hoe
gereageerd moet worden als het bedrijf door de pers wordt benaderd,
als wat het bedrijf er zelf aan doet om de pers te halen.
Praktisch persbeleid laat zien hoe dit persbeleid tot stand komt en
hoe het in de praktijkwordt uitgewerkt. Het geeft een algemeen beeld
van wat er zoal bij perscontacten komt kijken. Een sleutelrol daarbij is
weggelegd voor de persfunctionaris, de spil waar alles om draait bij
het onderhouden van de perscontacten. Wat hij moet weten over het
eigen bedrijf, de omgeving en uiteraard de Nederlandse pers en de
werkwijze van journalisten komt uitgebreid aan bod.
Over de auteur
Drs. Marten Waardenburg (1948) is als communicatiemanager werkzaam
bij de SFB Verzekeringsgroep N.V. in Amsterdam. Hij is sinds vele
jaren als docent, auteur en examinator betrokken bij verschillende
communicatieopleidingen en -examens. Daarnaast is hij hoofdredacteur
van de Communicatiedesk, redacteur van Communicatiesignalen
en auteur van verschillende Communicatiememo''s en andere boeken
op het gebied van communicatie.
Het organiseren van perscontacten
Contacten met de pers zijn in iedere onderneming van wezenlijk
belang. Hoe die contacten moeten verlopen, wordt vastgelegd in het
persbeleid van de onderneming. Daarin staat zowel beschreven hoe
gereageerd moet worden als het bedrijf door de pers wordt benaderd,
als wat het bedrijf er zelf aan doet om de pers te halen.
Praktisch persbeleid laat zien hoe dit persbeleid tot stand komt en
hoe het in de praktijkwordt uitgewerkt. Het geeft een algemeen beeld
van wat er zoal bij perscontacten komt kijken. Een sleutelrol daarbij is
weggelegd voor de persfunctionaris, de spil waar alles om draait bij
het onderhouden van de perscontacten. Wat hij moet weten over het
eigen bedrijf, de omgeving en uiteraard de Nederlandse pers en de
werkwijze van journalisten komt uitgebreid aan bod.
Over de auteur
Drs. Marten Waardenburg (1948) is als communicatiemanager werkzaam
bij de SFB Verzekeringsgroep N.V. in Amsterdam. Hij is sinds vele
jaren als docent, auteur en examinator betrokken bij verschillende
communicatieopleidingen en -examens. Daarnaast is hij hoofdredacteur
van de Communicatiedesk, redacteur van Communicatiesignalen
en auteur van verschillende Communicatiememo''s en andere boeken
op het gebied van communicatie.
Reviews
0.0/5.0
Gemiddelde uit 0 reviews
Meest behulpzame reviews
Nog geen reviews geschreven