- Boeken
- Informatief
- Gamma
- recht algemeen
- recht algemeen
- RECLAME- EN MARKETINGREGELS IN DE FINANCIELE SECTOR
BOOMSMA, N.
RECLAME- EN MARKETINGREGELS IN DE FINANCIELE SECTOR
64,50incl BTW
Vertrouwd sinds 1927
Persoonlijke aandacht en advies
Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE
Meer dan 150.000 artikelen online
Omschrijving RECLAME- EN MARKETINGREGELS IN DE FINANCIELE SECTOR
Moet in een advertentie, waarin reclame wordt gemaakt voor betalen in termijnen, de kredietwaarschuwing ''Let op! Geld lenen kost geld'' opgenomen worden? Hoe neem je in een internetbanner een risico-indicator op? Is een persbericht ook reclame? Dit
zijn vragen waar reclamemakers in de financiele sector tegenaan lopen. Naast de regels van het financiele toezichtrecht, moeten financiele ondernemingen zich ook houden aan de regels uit het Burgerlijk Wetboek over misleidende reclame en oneerlijke h
andelspraktijken. En om klachten te voorkomen bij de Reclame Code Commissie, is het van belang om te weten welke (bijzondere) reclamecodes van toepassing zijn.
Behalve de regels die zien op de inhoud van een reclame-uiting (reclameregels), worden
ook de regels behandeld voor het benaderen van (potentiele) klanten met reclame (marketingregels). Denk aan het spamverbod of regels voor het gebruik van cookies. De regels die voortvloeien uit zelfregulering en de Gedragscode Promotionele Kansspele
n komen eveneens aan bod.
Dit boek biedt aldus een uitgebreid overzicht van reclame- en marketingregels waar de financiele sector rekening mee moet houden. Het is daarmee een bruikbaar handboek voor de financiele praktijk. Niet alleen voor makers
van reclame- en marketingmaterialen, maar ook voor bedrijfsjuristen en medewerkers van compliance-afdelingen die deze beoordelen.
zijn vragen waar reclamemakers in de financiele sector tegenaan lopen. Naast de regels van het financiele toezichtrecht, moeten financiele ondernemingen zich ook houden aan de regels uit het Burgerlijk Wetboek over misleidende reclame en oneerlijke h
andelspraktijken. En om klachten te voorkomen bij de Reclame Code Commissie, is het van belang om te weten welke (bijzondere) reclamecodes van toepassing zijn.
Behalve de regels die zien op de inhoud van een reclame-uiting (reclameregels), worden
ook de regels behandeld voor het benaderen van (potentiele) klanten met reclame (marketingregels). Denk aan het spamverbod of regels voor het gebruik van cookies. De regels die voortvloeien uit zelfregulering en de Gedragscode Promotionele Kansspele
n komen eveneens aan bod.
Dit boek biedt aldus een uitgebreid overzicht van reclame- en marketingregels waar de financiele sector rekening mee moet houden. Het is daarmee een bruikbaar handboek voor de financiele praktijk. Niet alleen voor makers
van reclame- en marketingmaterialen, maar ook voor bedrijfsjuristen en medewerkers van compliance-afdelingen die deze beoordelen.
Leesfragment
Specificaties
- MerkUITGEVERIJ PARIS B.V.
- GroepRECHT ALGEMEEN (820)
- Barcode9789462513129
- LeverstatusActief
Reviews
0.0/5.0
Gemiddelde uit 0 reviews
Meest behulpzame reviews
Nog geen reviews geschreven