kantoorboek
0

KAHNEMAN, DANIEL

RUIS

15,00incl BTW
  • Vertrouwd sinds 1927

  • Persoonlijke aandacht en advies

  • Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE

  • Meer dan 150.000 artikelen online

Omschrijving RUIS

''Een monumentaal en boeiend boek.'' The Times

Overal waar mensen beslissingen nemen, is sprake van ruis: verschil in oordelen die identiek zouden moeten zijn. Artsen stellen verschillende diagnoses bij dezelfde patient, rechters ge
ven verschillende straffen voor hetzelfde delict, twee collega''s beoordelen vergelijkbare sollicitanten verschillend. Iemand neemt ''s ochtends andere beslissingen dan ''s middags. Zulke voorbeelden van ruis zijn overal te vinden, maar mensen en org
anisaties zijn zich gewoonlijk niet bewust van de rol van ruis bij hun beoordelingen en hun handelen.
Met een aanstekelijk enthousiasme bespreken Nobelprijswinnaar Daniel Kahneman, Olivier Sibony en Cass Sunstein op basis van de nieuwste bevindi
ngen in de psychologie en gedragseconomie hoe en waarom wij zo vatbaar zijn voor ruis bij het nemen van beslissingen, en wat we eraan kunnen doen.

Een baanbrekend boek dat onze denkwijze zal veranderen, van de experts in strategisch denken
en auteurs van de megabestsellers Thinking, Fast and Slow (Ons feilbare denken) en Nudge

''Een hoogstandje van wetenschap en helderheid.'' The New York Times

''Een goed onderzocht, overtuigend
en praktisch boek (...) geschreven door een sterrenteam. Iedere wetenschapper, beleidsmaker, leidinggevende en consultant zou dit boek moeten lezen. Wie de invloed en het doorzettingsvermogen heeft die nodig zijn om de inzichten uit RUIS toe
te passen, zal beslissingen nemen die menselijker en eerlijker zijn, levens redden, en voorkomen dat tijd, geld en talent verspild worden.'' The Washington Post

''Ruis is een briljant onderzoek naar een ongelooflijk groot maatschapp
elijk probleem waar iedereen tot nu toe overheen keek.'' Steven Levitt, auteur van Freakonomics

''Overtuigend. Een nederig stemmende les over onnauwkeurigheid.'' Financial Times

Specificaties

  • Merk
    NIEUW AMSTERDAM
  • Groep
    PSYCHOLOGIE ALGEMEEN(770)
  • Categorieën
    psychologie algemeen
  • Barcode
    9789046832516
  • Leverstatus
    Actief

Reviews

0.0/5.0

Gemiddelde uit  0 reviews

Nog geen reviews geschreven