- Boeken
- Informatief
- Gamma
- onderwijs algemeen
- pedagogiek
- SPELEND LEREN, LEREN SPELEN
REENDERS, RUDY
SPELEND LEREN, LEREN SPELEN
41,50incl BTW
Vertrouwd sinds 1927
Persoonlijke aandacht en advies
Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE
Meer dan 150.000 artikelen online
Omschrijving SPELEND LEREN, LEREN SPELEN
Spelend leren, leren spelen heeft zich ruimschoots bewezen als gedragstherapeutische trainingsmethode
voor kinderen met problemen in het contact met leeftijdsgenoten. Bijvoorbeeld kinderen die gepest worden of zelf pesten, kinderen zonder vriende
n, kinderen die zichzelf overschreeuwen of juist teveel hangen aan volwassenen.
De methode is bruikbaar voor een brede groep kinderen van 8 tot en met 12 jaar, maar werd specifiek ontwikkeld voor kinderen bij wie er met name via het gedrag g
ewerkt moet worden. Bijvoorbeeld kinderen met een handicap op sociaal cognitief gebied (autisme spectrum stoornissen) of kinderen met een gering vermogen tot reflectie op eigen gedrag (AD(H)D).
Ook faalangstige, sociaal angstige kinderen en kinde
ren met veelvuldig teruggetrokken gedrag hebben veel baat bij de methode. De training bestaat uit 16 zittingen voor de 6 deelnemende kinderen, 4 ouderbijeenkomsten en geregeld overleg met de leerkracht.
De methode is geschikt voor toepassing
bij ambulante en (semi-)residentiele jeugdhulpverleningsinstellingen, centra voor kinderpsychiatrie en in het (regulier en speciaal) onderwijs.
De auteurs hebben ruime ervaring als trainer en therapeut in de geestelijke gezondheidzorg voor
kinderen en jeugdigen en de jeugdhulpverlening. Tevens hebben ze train-de-trainerscursussen gegeven over deze methodiek. Zij hebben hun ervaringen verwerkt in deze herziene editie.
voor kinderen met problemen in het contact met leeftijdsgenoten. Bijvoorbeeld kinderen die gepest worden of zelf pesten, kinderen zonder vriende
n, kinderen die zichzelf overschreeuwen of juist teveel hangen aan volwassenen.
De methode is bruikbaar voor een brede groep kinderen van 8 tot en met 12 jaar, maar werd specifiek ontwikkeld voor kinderen bij wie er met name via het gedrag g
ewerkt moet worden. Bijvoorbeeld kinderen met een handicap op sociaal cognitief gebied (autisme spectrum stoornissen) of kinderen met een gering vermogen tot reflectie op eigen gedrag (AD(H)D).
Ook faalangstige, sociaal angstige kinderen en kinde
ren met veelvuldig teruggetrokken gedrag hebben veel baat bij de methode. De training bestaat uit 16 zittingen voor de 6 deelnemende kinderen, 4 ouderbijeenkomsten en geregeld overleg met de leerkracht.
De methode is geschikt voor toepassing
bij ambulante en (semi-)residentiele jeugdhulpverleningsinstellingen, centra voor kinderpsychiatrie en in het (regulier en speciaal) onderwijs.
De auteurs hebben ruime ervaring als trainer en therapeut in de geestelijke gezondheidzorg voor
kinderen en jeugdigen en de jeugdhulpverlening. Tevens hebben ze train-de-trainerscursussen gegeven over deze methodiek. Zij hebben hun ervaringen verwerkt in deze herziene editie.
Specificaties
- MerkONBEKEND \ MERKLOOS
- GroepONDERWIJS ALGEMEEN (840)
- Barcode9789023254461
- LeverstatusActief
Reviews
0.0/5.0
Gemiddelde uit 0 reviews
Meest behulpzame reviews
Nog geen reviews geschreven