kantoorboek
0

LOVINK, GEERT

STUCK ON THE PLATFORM

25,00incl BTW
  • Vertrouwd sinds 1927

  • Persoonlijke aandacht en advies

  • Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE

  • Meer dan 150.000 artikelen online

Omschrijving STUCK ON THE PLATFORM

Geert Lovink is een Nederlandse mediatheoreticus, internetcriticus en auteur van Uncanny Networks (2002), Dark Fiber (2002), My First Recession (2003), Zero Comments (2007), Networks Without a Cause (2012), Social Media Abyss (2016), Organization aft
er Social Media (met Ned Rossiter, 2018) en Sad by Design (2019). In 2004 richtte hij het Institute of Network Cultures op aan de Hogeschool van Amsterdam (HvA). Dit centrum organiseert conferenties, publicaties en onderzoeksnetwerken zoals Video Vor
tex (online video), The Future of Art Criticism en MoneyLab (op internet gebaseerde verdienmodellen in de kunsten). Recente projecten gaan over experimenten met digitaal uitgeven, kritisch meme-onderzoek, participatieve hybride evenementen en precari
teit in de creatieve sector. Sinds december 2021 is Lovink benoemd tot hoogleraar Kunst en Netwerkculturen bij de afdeling Kunstgeschiedenis, Faculteit der Geesteswetenschappen van de Universiteit van Amsterdam.
We zitten allemaal klem. Hoe hard
je ook probeert apps van je telefoon te verwijderen, je wordt toch weer terug verleid. Doom scrollen is het nieuwe normaal van een leven dat 24/7 online plaatsvindt. Wat gebeurt er als je thuiskantoor begint te voelen als een callcenter en je te moe
bent om uit te loggen bij Facebook? We zijn verslaafd aan grootschalige platforms, niet in staat terug te keren naar het luchthartige tijdperk van gedecentraliseerde netwerken. Hoe kunnen we de toenemende onvrede over de toestand van het platform beg
rijpen? Zoomvermoeidheid, cancelcultuur, cryptokunst, NFT''s en psychische terugval vormen kernelementen voor een algemene theorie van platformcultuur. Geert Lovink pleit ervoor dat we het internet op onze eigen voorwaarden terugeisen. Stuck on the P
latform is een weerbarstig betoog over de opkomst van platformalternatieven, gebaseerd op een diep begrip van de digitale malaise.

Specificaties

  • Merk
    ONBEKEND \ MERKLOOS
  • Groep
    COMMUNICATIEKUNDE (810)
  • Categorieën
    media en comp comm.
  • Barcode
    9789493246089
  • Leverstatus
    Actief

Reviews

0.0/5.0

Gemiddelde uit  0 reviews

Nog geen reviews geschreven