- Boeken
- Studie
- talen
- educatieve uitgaven algemeen
- SUCCES! MET OUDERS
BERG, ITIE VAN DEN
SUCCES! MET OUDERS
29,90incl BTW
Vertrouwd sinds 1927
Persoonlijke aandacht en advies
Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE
Meer dan 150.000 artikelen online
Omschrijving SUCCES! MET OUDERS
Succes! met ouders is een inspiratieboek voor het werken met ouderroutines in onderwijs en opvang. Dit boek is geschreven voor professionals in onderwijs, kinderopvang en peuterspeelzaalwerk. Voor alle ouders, maar speciaal voor die ouders die verbon
den zijn aan een medezeggenschapsraad of oudercommissie.
Succes! met ouders'' gaat uit van ouderbetrokkenheid door verschillende soorten partnerschap. De basis van een goede samenwerking tussen ouders en professionals is een goede relatie e
n contact.
Samen kunnen ze zorgen voor een veilige sfeer en stimulerende leeromgeving voor het kind. Met het boek en de begeleiding werkt u aan het vergroten van ouderbetrokkenheid op uw instelling.
Het model ouderbetrokkenheid en p
artnerschap ligt aan de basis van de publicatie Succes! met ouders. Onderzoek wijst uit dat effect op ontwikkeling/leren voornamelijk komt uit educatief partnerschap en niet noodzakelijk uit participatie in activiteiten op school.
Bij het w
erken met ouderroutines wordt uitgegaan van een brede benadering van ouderbetrokkenheid en partnerschap, waarbij investeren in relatie en vertrouwen tussen ouders en professionals de basis vormt.
Definitie ouderroutine:
Een ouderroutine
is een betekenisvolle, herkenbare, terugkerende activiteit die door professionals wordt ingezet met een vooraf bepaalde bedoeling om de ouderbetrokkenheid te vergroten en ontwikkeling van kinderen te stimuleren.
De opbouw van Succes! met oud
ers:
In hoofdstuk een wordt beschreven wat ouderbetrokkenheid is en wat werkt bij ouderbetrokkenheid. Wat zijn succesfactoren en wat blijkt uit onderzoek? In hoofdstuk twee gaan we nader in op de voorwaarden om tot een goede samenwerking tussen o
uders en professionals te komen. Waarom is het van belang om te investeren in de relatie en onderling vertrouwen? Wat is nodig voor een goede dialoog? In hoofdstuk drie staat het doelgericht werken aan ouderbetrokkenheid centraal. Hoe kan er systemat
isch gewerkt worden aan ouderbetrokkenheid? Wat zijn de opbrengsten van werken aan ouderbetrokkenheid? Hoe kan er gebruik gemaakt worden van ouderroutines? Welke soorten routines zijn er? Vervolgens worden in hoofdstuk vier de ouderroutines beschreve
n. Welke ouderroutines spreken aan? Welke ouderroutines sluiten aan bij de eigen activiteiten?
Auteurs:
Itie van den Berg
Hans Christiaanse
Linda Dankers
Emilie Groot-Ketelaars
Uitgave: 158 pag.
den zijn aan een medezeggenschapsraad of oudercommissie.
Succes! met ouders'' gaat uit van ouderbetrokkenheid door verschillende soorten partnerschap. De basis van een goede samenwerking tussen ouders en professionals is een goede relatie e
n contact.
Samen kunnen ze zorgen voor een veilige sfeer en stimulerende leeromgeving voor het kind. Met het boek en de begeleiding werkt u aan het vergroten van ouderbetrokkenheid op uw instelling.
Het model ouderbetrokkenheid en p
artnerschap ligt aan de basis van de publicatie Succes! met ouders. Onderzoek wijst uit dat effect op ontwikkeling/leren voornamelijk komt uit educatief partnerschap en niet noodzakelijk uit participatie in activiteiten op school.
Bij het w
erken met ouderroutines wordt uitgegaan van een brede benadering van ouderbetrokkenheid en partnerschap, waarbij investeren in relatie en vertrouwen tussen ouders en professionals de basis vormt.
Definitie ouderroutine:
Een ouderroutine
is een betekenisvolle, herkenbare, terugkerende activiteit die door professionals wordt ingezet met een vooraf bepaalde bedoeling om de ouderbetrokkenheid te vergroten en ontwikkeling van kinderen te stimuleren.
De opbouw van Succes! met oud
ers:
In hoofdstuk een wordt beschreven wat ouderbetrokkenheid is en wat werkt bij ouderbetrokkenheid. Wat zijn succesfactoren en wat blijkt uit onderzoek? In hoofdstuk twee gaan we nader in op de voorwaarden om tot een goede samenwerking tussen o
uders en professionals te komen. Waarom is het van belang om te investeren in de relatie en onderling vertrouwen? Wat is nodig voor een goede dialoog? In hoofdstuk drie staat het doelgericht werken aan ouderbetrokkenheid centraal. Hoe kan er systemat
isch gewerkt worden aan ouderbetrokkenheid? Wat zijn de opbrengsten van werken aan ouderbetrokkenheid? Hoe kan er gebruik gemaakt worden van ouderroutines? Welke soorten routines zijn er? Vervolgens worden in hoofdstuk vier de ouderroutines beschreve
n. Welke ouderroutines spreken aan? Welke ouderroutines sluiten aan bij de eigen activiteiten?
Auteurs:
Itie van den Berg
Hans Christiaanse
Linda Dankers
Emilie Groot-Ketelaars
Uitgave: 158 pag.
Specificaties
- MerkEduforce
- GroepEDUCATIEVE UITGAVEN ALGEM
- Barcode9789491510526
- LeverstatusActief
Reviews
0.0/5.0
Gemiddelde uit 0 reviews
Meest behulpzame reviews
Nog geen reviews geschreven