- Boeken
- Informatief
- Beta
- informatica algemeen
- informatica managem.
- TECHNOLOGISCHE EN SOCIALE INNOVATIE IN DE OUDERENZORG.
WOLDENDORP, HARRY
TECHNOLOGISCHE EN SOCIALE INNOVATIE IN DE OUDERENZORG.
26,90incl BTW
Vertrouwd sinds 1927
Persoonlijke aandacht en advies
Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE
Meer dan 150.000 artikelen online
Omschrijving TECHNOLOGISCHE EN SOCIALE INNOVATIE IN DE OUDERENZORG.
De ouderenzorg staat voor een noodzakelijke transformatie. De kosten zullen steeds meer gaan stijgen en de inzet van zorgprofessionals wordt steeds problematischer. In 2022 wordt een tekort verwacht van 70.000 zorgprofessionals en in 2023 meer dan 10
0.000. Dat tekort zal steeds verder gaan oplopen. Er is de noodzaak van een systeemtransformatie. Door de Corona problematiek zijn toepassingen als beeldbellen en monitoring op afstand opeens op grote schaal ingezet. Er is sprake van een toename van
technologische innovatie.
Het implementeren van een nieuwe digitale werkwijze vergt verandering van gedrag, verandering van werkvormen en verandering van gebruik van ICT. Digitalisering moet onderdeel worden van de normale zorgpraktijk. Tech
nologische en sociale innovatie helpen zorgprofessionals en clienten op een andere manier werken. Het scheppen van de juiste randvoorwaarden blijkt essentieel voor een succesvolle implementatie van zorgtechnologie. Innovaties in de zorg werken als ze
als normaal binnen de zorgpraktijk worden ervaren.
Technologische innovatie, professioneel handelen en verbinding met clienten vormen een geheel. Door digitalisering wordt de relatie tussen clienten en zorgverleners fundamenteel anders. Cli
enten krijgen steeds meer zicht op hun eigen beperkingen en de handelwijze van professionals. Die ontwikkeling gaat leiden tot versterking van zelfregie voor clienten en leidt tot een nieuw ontwerp van zorgprocessen. Bijvoorbeeld door de inrichting v
an een platform is het mogelijk om (technologische en digitale) innovaties op een intelligente manier te integreren in de levering van zorg. In dit boek wordt uitgewerkt dat technologische oplossingen gelijk op moeten gaan met sociale innovatie. Alle
en als werken met digitalisering en zorgtechnologie onderdeel wordt van de zorgpraktijk is fundamentele vernieuwing mogelijk.
''De Corona problematiek laat zien dat zorg in staat is te transformeren. Centraal daarin staat de relatie tussen c
lient en zorgprofessional. Belangrijk daarbij is dat technologie aantoonbaar meer waarde heeft. Zo ontstaan nieuwe vormen van zorg''. Joris van Eijck, voormalig directeur Zorg van Menzis
0.000. Dat tekort zal steeds verder gaan oplopen. Er is de noodzaak van een systeemtransformatie. Door de Corona problematiek zijn toepassingen als beeldbellen en monitoring op afstand opeens op grote schaal ingezet. Er is sprake van een toename van
technologische innovatie.
Het implementeren van een nieuwe digitale werkwijze vergt verandering van gedrag, verandering van werkvormen en verandering van gebruik van ICT. Digitalisering moet onderdeel worden van de normale zorgpraktijk. Tech
nologische en sociale innovatie helpen zorgprofessionals en clienten op een andere manier werken. Het scheppen van de juiste randvoorwaarden blijkt essentieel voor een succesvolle implementatie van zorgtechnologie. Innovaties in de zorg werken als ze
als normaal binnen de zorgpraktijk worden ervaren.
Technologische innovatie, professioneel handelen en verbinding met clienten vormen een geheel. Door digitalisering wordt de relatie tussen clienten en zorgverleners fundamenteel anders. Cli
enten krijgen steeds meer zicht op hun eigen beperkingen en de handelwijze van professionals. Die ontwikkeling gaat leiden tot versterking van zelfregie voor clienten en leidt tot een nieuw ontwerp van zorgprocessen. Bijvoorbeeld door de inrichting v
an een platform is het mogelijk om (technologische en digitale) innovaties op een intelligente manier te integreren in de levering van zorg. In dit boek wordt uitgewerkt dat technologische oplossingen gelijk op moeten gaan met sociale innovatie. Alle
en als werken met digitalisering en zorgtechnologie onderdeel wordt van de zorgpraktijk is fundamentele vernieuwing mogelijk.
''De Corona problematiek laat zien dat zorg in staat is te transformeren. Centraal daarin staat de relatie tussen c
lient en zorgprofessional. Belangrijk daarbij is dat technologie aantoonbaar meer waarde heeft. Zo ontstaan nieuwe vormen van zorg''. Joris van Eijck, voormalig directeur Zorg van Menzis
Specificaties
- MerkDe organisatie van zorg
- GroepINFORMATICA ALGEMEEN(980)
- Barcode9789085601036
- LeverstatusActief
Reviews
0.0/5.0
Gemiddelde uit 0 reviews
Meest behulpzame reviews
Nog geen reviews geschreven