- Boeken
- Informatief
- Gamma
- communicatie alg.
- media en comp comm.
- TOEKOMSTONDERZOEK
RAESSENS, BOUDEWIJN
TOEKOMSTONDERZOEK
39,50incl BTW
Vertrouwd sinds 1927
Persoonlijke aandacht en advies
Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE
Meer dan 150.000 artikelen online
Omschrijving TOEKOMSTONDERZOEK
TOEKOMSTONDERZOEK
Trendwatching is een hot issue, er is zelfs sprake van een ''toekomstindustrie''. Maar in de huidige literatuur worden trends zelden vertaald naar strategie en innovatie. Dit boek voorziet in deze leemte. Er bestaat weliswaar ge
en blauwdruk voor het analyseren van de toekomst, maar het boek is het resultaat van een verkenning waarbij enerzijds valkuilen van toekomstvisies worden herkend en waarbij anderzijds de basis wordt gevormd voor het zelf uitvoeren van toekomstonderzo
ek. Het boek fungeert daarbij als hulpmiddel om beargumenteerde besluiten te nemen op basis van zogenoemde scenario-planning: op welke trends moet een manager letten om in het hier en nu de juiste stappen te kunnen zetten? Elk hoofdstuk sluit af met
praktische vragen en opdrachten. Toekomstonderzoek is geschreven voor hbodocenten en -studenten binnen opleidingen als bedrijfskunde, commerciele economie, (internet) marketing, communicatie en e-business. Maar ook professionals en managers binnen de
ze vakgebieden, zoals toekomstverkenners, trendwatchers en strategen, kunnen met dit boek hun voordeel doen.
Trendwatching is een hot issue, er is zelfs sprake van een ''toekomstindustrie''. Maar in de huidige literatuur worden trends zelden vertaald naar strategie en innovatie. Dit boek voorziet in deze leemte. Er bestaat weliswaar ge
en blauwdruk voor het analyseren van de toekomst, maar het boek is het resultaat van een verkenning waarbij enerzijds valkuilen van toekomstvisies worden herkend en waarbij anderzijds de basis wordt gevormd voor het zelf uitvoeren van toekomstonderzo
ek. Het boek fungeert daarbij als hulpmiddel om beargumenteerde besluiten te nemen op basis van zogenoemde scenario-planning: op welke trends moet een manager letten om in het hier en nu de juiste stappen te kunnen zetten? Elk hoofdstuk sluit af met
praktische vragen en opdrachten. Toekomstonderzoek is geschreven voor hbodocenten en -studenten binnen opleidingen als bedrijfskunde, commerciele economie, (internet) marketing, communicatie en e-business. Maar ook professionals en managers binnen de
ze vakgebieden, zoals toekomstverkenners, trendwatchers en strategen, kunnen met dit boek hun voordeel doen.
Leesfragment
Specificaties
- MerkBOOM
- GroepCOMMUNICATIEKUNDE (810)
- Barcode9789462365230
- LeverstatusActief
Reviews
0.0/5.0
Gemiddelde uit 0 reviews
Meest behulpzame reviews
Nog geen reviews geschreven