- Boeken
- Informatief
- Gamma
- onderwijs algemeen
- pedagogiek
- VAN KERNDOEL TOT REFERENTIENIVEAU
STAP, MARIELLE VAN DER
VAN KERNDOEL TOT REFERENTIENIVEAU
27,50incl BTW
Vertrouwd sinds 1927
Persoonlijke aandacht en advies
Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE
Meer dan 150.000 artikelen online
Omschrijving VAN KERNDOEL TOT REFERENTIENIVEAU
In Van kerndoel tot referentieniveau wordt het onderwijsaanbod belicht vanuit de nieuwe ontwikkelingen in het onderwijs namelijk referentieniveaus, kaders en arrangementen. Uitgangspunt bij deze ontwikkelingen is het data-gestuurd opbrengstgericht we
rken waarmee besturen en scholen data, zoals informatie uit het leerlingvolgsysteem, benutten om sturing te geven aan de kwaliteit van hun onderwijs. Instrumenten daarvoor zijn een ontwikkelingsperspectiefplan (OPP), kerndoelen en referentieniveaus.
Deze referentieniveaus zijn een instrument om opbrengstgericht werken in de praktijk te realiseren. Met deze referentieniveaus kunnen er preciezer doelen worden vastgesteld, de leerprestaties van de individuele leerling worden gemeten, gevolgd en zo
nodig worden aangepast. Ook bevorderen de referentieniveaus een betere aansluiting tussen de verschillende onderwijssectoren. Naast de referentieniveaus rekenen en taal worden ook de leerdoelen van de zaakvakken natuur en techniek, aardrijkskunde en
geschiedenis weergegeven.
Speciale aandacht gaat uit naar meerbegaafde leerlingen. Deze leerlingen zijn gelukkig een steeds minder vergeten groep binnen het speciaal,- en basisonderwijs. Dit boek biedt leerkrachten ook didactische handvatten voor
leerlingen die meer kunnen.
Marielle van der Stap richtte zich in haar vorige boek, Van kerndoel tot leerlijn, op de concretisering van de kerndoelen voor het speciaal- en basisonderwijs. In dit nieuwe boek belicht zij het onderwijsaanbod m
eer vanuit de recente ontwikkelingen in het onderwijs en gaat ze dieper in op de leerlingen die meer kunnen. Als leerkracht en IB-er in het speciaal onderwijs is zij steeds op zoek ben naar de beste didactische benadering en afstemming op de prestati
es van de individuele leerling.
rken waarmee besturen en scholen data, zoals informatie uit het leerlingvolgsysteem, benutten om sturing te geven aan de kwaliteit van hun onderwijs. Instrumenten daarvoor zijn een ontwikkelingsperspectiefplan (OPP), kerndoelen en referentieniveaus.
Deze referentieniveaus zijn een instrument om opbrengstgericht werken in de praktijk te realiseren. Met deze referentieniveaus kunnen er preciezer doelen worden vastgesteld, de leerprestaties van de individuele leerling worden gemeten, gevolgd en zo
nodig worden aangepast. Ook bevorderen de referentieniveaus een betere aansluiting tussen de verschillende onderwijssectoren. Naast de referentieniveaus rekenen en taal worden ook de leerdoelen van de zaakvakken natuur en techniek, aardrijkskunde en
geschiedenis weergegeven.
Speciale aandacht gaat uit naar meerbegaafde leerlingen. Deze leerlingen zijn gelukkig een steeds minder vergeten groep binnen het speciaal,- en basisonderwijs. Dit boek biedt leerkrachten ook didactische handvatten voor
leerlingen die meer kunnen.
Marielle van der Stap richtte zich in haar vorige boek, Van kerndoel tot leerlijn, op de concretisering van de kerndoelen voor het speciaal- en basisonderwijs. In dit nieuwe boek belicht zij het onderwijsaanbod m
eer vanuit de recente ontwikkelingen in het onderwijs en gaat ze dieper in op de leerlingen die meer kunnen. Als leerkracht en IB-er in het speciaal onderwijs is zij steeds op zoek ben naar de beste didactische benadering en afstemming op de prestati
es van de individuele leerling.
Specificaties
- MerkONBEKEND \ MERKLOOS
- GroepONDERWIJS ALGEMEEN (840)
- Barcode9789088504310
- LeverstatusActief
Reviews
0.0/5.0
Gemiddelde uit 0 reviews
Meest behulpzame reviews
Nog geen reviews geschreven