- Boeken
- Studie
- talen
- educatieve uitgaven algemeen
- VRAAGTECHNIEKEN IN DE KLAS
POPE, GORDEN
VRAAGTECHNIEKEN IN DE KLAS
18,95incl BTW
Vertrouwd sinds 1927
Persoonlijke aandacht en advies
Vanaf 17,50 gratis verzenden NL & BE
Meer dan 150.000 artikelen online
Omschrijving VRAAGTECHNIEKEN IN DE KLAS
Als leraar stel je de hele dag vragen aan leerlingen. Maar bereik je daarmee het gewenste effect? Zetten je vragen aan tot dieper denken, of blijven de antwoorden hangen op een oppervlakkig niveau?
Goede vragen stellen doe je niet voor de vuist weg. Met de juiste vraagtechnieken kun je zorgen dat leerlingen meer leren en meer betrokken zijn bij je les. Dit toegankelijke pocketboek geeft daarvoor praktische aanwijzingen die je direct kunt toepassen. Je ziet onder meer:
- welke denkniveaus je kunt aanspreken met welk soort vragen;
- hoe je een goed leerklimaat creeert voor je vragen;
- hoe je kunt doorvragen;
- wat de beste manier is om te reageren op antwoorden.
Goede vragen zetten niet alleen je leerlingen aan het denken. Ze bieden jou veel informatie over wat je leerlingen al weten en begrijpen. Zo kun je je lessen beter afstemmen op de behoeften van je leerlingen.
"Er moet meer aandacht besteed worden aan het formuleren van vragen die de moeite van het stellen waard zijn. Dat zijn vragen die de dialoog openen, zodat de leraar naar voorstellen van leerlingen kan luisteren."
- John Hattie in Leren zichtbaar maken -
Goede vragen stellen doe je niet voor de vuist weg. Met de juiste vraagtechnieken kun je zorgen dat leerlingen meer leren en meer betrokken zijn bij je les. Dit toegankelijke pocketboek geeft daarvoor praktische aanwijzingen die je direct kunt toepassen. Je ziet onder meer:
- welke denkniveaus je kunt aanspreken met welk soort vragen;
- hoe je een goed leerklimaat creeert voor je vragen;
- hoe je kunt doorvragen;
- wat de beste manier is om te reageren op antwoorden.
Goede vragen zetten niet alleen je leerlingen aan het denken. Ze bieden jou veel informatie over wat je leerlingen al weten en begrijpen. Zo kun je je lessen beter afstemmen op de behoeften van je leerlingen.
"Er moet meer aandacht besteed worden aan het formuleren van vragen die de moeite van het stellen waard zijn. Dat zijn vragen die de dialoog openen, zodat de leraar naar voorstellen van leerlingen kan luisteren."
- John Hattie in Leren zichtbaar maken -
Leesfragment
Specificaties
- MerkBazalt Educatieve Uitgaven
- GroepEDUCATIEVE UITGAVEN ALGEM
- Barcode9789461182364
- LeverstatusActief
Reviews
0.0/5.0
Gemiddelde uit 0 reviews
Meest behulpzame reviews
Nog geen reviews geschreven